Translate

fredag 10 juli 2015

Leveranser, uppdrag och scrap

En massa ärenden och uppdrag idag och dagen har bara rusat iväg. När jag lämnade saker hos Hanna och Jonathan fick jag se Alva och Alice måla, så går det till. Mer färg på kroppen än på pappret!



Jag var bl a i vår fina bokhandel, det är alltid en fröjd och de är alltid så trevliga där. Lite nya pocketböcker inför vår segling som jag hoppas blir lite längre denna gången.


En layout idag som vanligt, Challenge YOUrself som denna månaden är både en skiss och en färgkombo.



Jag valde tre av färgerna, gult, rosa och turkos och använde vit CS med mistspray och stänk. Några olika mönsterpapper, flairs och enamel dots och text Livet snurrar på som symboliseras med vindsnurran. Det är så det känns just nu. Foto på mig från förra sommaren i Bohuslän, att ha foto på sig själv är liksom denna utmaningsbloggens mening. 

Ha en trevlig helg allihop! 

15 kommentarer:

  1. Christel, I love your title and especially love the photo of YOU! Your take on this month's sketch and color scheme is amazing! Thank you so much for joining us at Challenge YOUrself!

    SvaraRadera
  2. Håller med Sharon jag!!! Helt underbar och jag blir så glad av både färgerna , pappren och fotot på dig!! Tack!!! Vilka förstående och duktiga föräldrar tjejerna har som har tålamod att låta dom måla med vatten färger :) Här blir det mest kritor ;) Ja hoppas ni får en härlig och bara trevlig seglats nu, det är ni värda tycker jag. Ha en bra dag, KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, visst är det kul med alla de olika utmaningarna som finns, det känns riktigt jobbigt att inte kunna göra alla denna månaden. Ja vi hoppas verkligen det blir en bra segling denna gången, de andra har ju inte varit så lyckosamma. Kram

      Radera
  3. Well done Christel! Love your title and fun photo. Thanks for joining us at Challenge YOUrself :)

    SvaraRadera
  4. Well, cute young artists, a well stocked bookstore and a delightful layout. I am so glad I came by to see today. Great job on the layout challenge - I love the color mix and the flow of the page.

    SvaraRadera
  5. Very nice Christel
    Love your title and the pinwheel is a perfect touch to reflect it. Such a fun photo and layout. Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera
  6. Beautiful layout! Love the pinwheel and the flair. Thanks for joining in at Challenge YOUrself :)

    SvaraRadera
  7. I really love your details and your sweet photo! Thanks for joining us at Challenge YOUrself XXX

    SvaraRadera
  8. Wow en riktigt fin LO i min smak! Gillar allt det vita tillsammans med de glada färgerna. Jättesnyggt! Tack för att du är med oss på Challenge YOUrself denna månad! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
  9. Beautiful layout and great take on the sketch and challenge too! LOVE LOVE the title and the pinwheel - they go so well together!! Thanks for playing along at the Challenge YOUrself Blog!1

    SvaraRadera
  10. fantastic! Great picture and so love the flair and adorable little pinwheel! Love how happy this is! Kate (Challenge YOUrself)

    SvaraRadera