Translate

fredag 27 november 2015

Grått

Grått är det, både utvändigt och invändigt för tillfället, men det får ju utmanas annars vet jag inte var det slutar. Så en promenad idag iallafall. Före det satt jag och kollade alla Black Friday erbjudande som helt hysteriskt väller ut denna dag. Då läste jag en scrapväns långa inlägg på Facebook om hennes tankar kring detta och det var så bra. Hon ifrågasatte om det verkligen var detta vi behöver just nu? Och nej, det är det inte, det finns så mycket annat viktigare i dessa tider än att konsumera och jag fick verkligen en tankeställare och bestämde mig för att helt strunta i detta.


Det är ändå en njutning med alla fina skyltningar just nu. Jag skulle ev passa barnbarnsbarnen en stund idag, men det blev inte. Istället fick jag fika och träffade dom en stund ändå.


Alva och Alice hade bakat tekakor med pappa igår, dom var jättegoda.




En av dom protesterar och en försöker trösta, haha, det är så roligt med deras olika temperament som kan skifta hela tiden. Dom är helt underbara.



Jag hittar inget bra att fotografera just nu, lite kanske det trista vädret, men en del sitter nog hos mig själv.


Fast den här trädgården var ju kul, de har gjort en staty av en gammal cykel och en sten.




Hemma igen var det dags med adventsbaket, ja det blev bara lussebullar, men inte så illa det. Jag älskar dessa och använde detta recept. Om ni kollar min scrapvän Annas kommentar på gårdagens inlägg så kan ni läsa hur hon gör, så bra tips till alla er förvärvsarbetande småbarnsföräldrar.



Vi fick upp julstjärnorna, men jag fick muta Harald med lite glögg ikväll för att få tända stjärnorna. Enligt honom är det viktigt att inte tända förrän på söndag och inte att klä julgranen förrän lillejulafton.

En layout till Pixels and Paper idag. De har som vanligt en bild att bli inspirerad av och det gillar jag.


En fin bild att inspireras av.


Jag stämplade löv i de olika färgerna och satte på en vit CS. Mönsterpapper från American Craft och lite wellum och dekorationer och sytråd. Jag valde ett foto i en soffa som på bilden och det är på barnbarnen Kristoffer och Emma för cirka 5-6 år sedan.

Ha en bra adventshelg ni alla!

10 kommentarer:

  1. Dom löven är bara så mysiga! Så smart att använda dom så och göra paneler i dom olika färgerna!! Och jag gillar dina lager vid fotot och den cirkeln med text, hur många såna har du!!! Avis :-) Avis är jag också på dina lussekatter!! Önskar jag hade tvingat mig dit men det blev saffrans bröd iallafall OCH en saffrans sockerkaka :-) Jag hoppas stjärnorna, glöggen och saffranet fick lysa upp lite hos dig nu ♡♡♡
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, du, det var mycket som slank ner i korgen där på mässan i Göteborg! Denna texten har jag punchat ut från ett papper. Jag tror att ni njöt precis lika mycket av ert saffransbröd trots formen! Kram!

      Radera
  2. Åh, en lussekatt ... skulle jag behövt just nu ... feber och ont i halsen, blöö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, synd om dig, hade det inte varit så sent så hade jag cyklat bort, kram!

      Radera
  3. Viken fin layout du gjort. Jag saknar en bild på Harald när han putsade fönstren och jag håller med honom. Inte tända för tidigt, fast det blir nog imorgon här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha såna foto får inte bli för ofta! Du har gjort en så fin layout till Veckans Skiss senaste, tack för den! Så stämningsfull och ger mig längtan till Ven. Hoppas allt gick bra i Hbg, kram

      Radera
  4. You are so clever Christel - this is perfect for our inspiration. It all works brilliantly - many thanks for playing along with us on Pixels ad Paper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear Jane, so beautiful picture to follow!

      Radera
  5. Love the leave boxes at the top of your page. Thanks for playing along with us at Pixels and Paper!

    SvaraRadera
  6. A wonderful page Christel - I love the panels of coloured leaves. As always, I enjoy reading your interesting posts and taking a look around your neighbourhood in the photographs. The lussebullar looks delicious too;)

    SvaraRadera