Translate

torsdag 26 november 2015

Torsdag

Sista vattenpilates i simhallen idag för detta året. Solen strömmade in genom rutorna och julmusiken dånade, lite konstig känsla. Lite hemmapyssel idag igen med foto och scrap. Jag visar en layout som jag hade riktigt problem med. Den är till Scrap Our Stash och dom har både en skiss och en bingobricka.



Skissen var liksom lovande och jag vände på den ett halvt varv. Sedan ställde min rad till det, jag valde den mittersta lodräta raden, prickigt papper, cirklar, stjärna, mist och chipboard. Det blev något för mycket för mig, haha!


Ojoj, vad jag rörde till det, prickiga mönsterpapper, titeln, paketet och en cirkeltext i chipboard, en cirkel med text och några stjärnor. Gul och rosa mist som jag till slut råkade stänka på fotona också och blev rätt trött på det hela. Nåja, nästa gång lyckas jag kanske bättre. Foto på barnbarnet Ebba när hon fyllde år i oktober.

Ikväll var det medlemsmöte i Fotoklubben och redovisning av en månadstävling med tema Ljuspunkter. Jag hade inga, i mitt tycke, bra foto med och dom placerade sig inte heller. Det var som vanligt ett trevligt möte.



På lördag ska vi hänga upp foto till den årliga julsalongen på Biblioteket, gå gärna ner och titta om ni har lust, jag tror de hänger där hela december månad.  Vi ska också hänga en del gamla foto som hittats bland samlingarna och vi valde ut vilka vi tyckte skulle vara med.



9 kommentarer:

  1. Det kanske kändes rörigt för dig att få ihop det hela och ännu mer när man lyckas skvätta av misstag på fotot (arg blir man..) MEN med det sagt så SER det inte rörigt ut ALLS!! Mycket "white space"så det ser luftigt ut och underbara papper och färger och jag är så avis på din knall rosa mist!! Så läckert med dom två fotona i färg/svart-vitt. Blev också snyggt med dom svärtade kanterna på remsorna, tålamod!! :) Mysiga cirklar med härliga ord och så pricken över i:t med dom otroligt snygga svarta stjärnorna. Jag hade lika gärna kunna skriva "gillar ALLT" men nu blev det i den här formen, haha!!
    Tack för härlig inspiration, önskar jag fick sätta mig NUUU!! vid scrap bordet men nu ska jag baka saffran med barnen...inte så mycket baka egentligen. Jag gör degen som sen ska i en långpanna och jäsa för att sedan gräddas. Ingen knådning eller snurra katter, inte idag iallafall. Gör det sen, kanske ;) Huvudsaken att jag får saffrans bröd och detta blir jättegott! Man skär upp dom i fyra "längder" sen bara :) Ha det gott min vän!! KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är ju för snäll du! Vilket bra sätt att baka saffransbullar på när man inte har lust eller tid att stå och rulla, smaken är ju samma! Då kan ni också njuta av första advent! Kram

      Radera
  2. I love your beautiful layout and your take on this challenge! It is absolutely gorgeous! Thank you so much for joining us at Scrap our Stash!

    SvaraRadera
  3. LOVE your layout! The pink and yellow colors are super! Thanks for playing along with us at Scrap Our Stash!!

    SvaraRadera
  4. Fabulous take on the sketch and tic tac toe board! Love the use of the two photos! Thank you for playing along at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  5. Awesome layout!! Thanks for playing with SOS!!

    SvaraRadera
  6. Awesome layout, thanks for participating with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  7. Such a beautiful layout. I love the clean look of this page. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera