Translate

måndag 4 juli 2016

Lätt Kotlett

Jag vet att jag lagt ut detta receptet flera gånger, men för att det lättare ska gå att hitta det skriver jag det igen. Det var alltså middagen igår och med jämna mellanrum gör vi det, vi älskar den där brända grädden/creme fraichen, det blir så gott. Dessutom är den så enkel att göra, den tar lite tid i ugnen, men det är också det enda.


Vi serverar alltid med potatis och en grönsallad.

Lätt Kotlett
4 kotletter
3 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
1/2 tsk sambal oelek (gärna lite mer tycker jag)
1/2 dl kinesisk soja
Lägg kotletterna i en ugnsform. Rör ihop allt till såsen och häll över köttet. Grädda i 175 grader i 90 minuter.

4 kommentarer:

  1. mmmmmm!!!!! GOTTTT💚 Så glad att du delar med dig av dina härliga recept!!! Kram Anna 😃

    SvaraRadera
  2. Harald var nog inte nöjd för jag träffa han på korvkiosken idag :)

    SvaraRadera