Translate

tisdag 5 juli 2016

Promenad

Äntligen en ordentlig promenad, jag har ju helt kommit av mig. Favoritvägen, invallningen blev det i ett varmt väder och helt vindstilla.


Tidigt på morgonen är det många som badar, det har jag också kommit av mig med.


Jag mötte svärdotter Ulle på hundpromenad och fick en pratstund.


Det är så vackert på invallningen, massor av blommor, det märktes att jag inte gått där på länge.





Det är många som plockar blommor på ängarna.


Här ska Höganäs nästa kulturhus bli, spännande att se vad det kommer att bli.


Jag tar hand om påsar från båten, diskar och tänker efter vad som kan behövas i husbilen. Den behöver vi inte tömma på det mesta varje säsong, så skönt.


Marcus, den nye båtägaren kom tillsammans med sin dotter och hämtade massor av båtgrejor och sjökort. Nu gör vi oss av med allt och vi tycker det är skönt. Dom tog en fika med oss innan de återvände hemåt.

4 kommentarer:

  1. Åhh en så härlig promenad och fina bilder!!! Underbart också att ni får göra er av med en massa grejer nu och göra en nystart❤️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja alltid så skönt att liksom rensa upp. Idag fullständigt vräker regnet ner här, ingen promenad alltså! Kram

      Radera
  2. Tur du tog en promenad innan det öste ner och du visar oss hur vackert vi har det. Kramar.

    SvaraRadera