Translate

onsdag 6 juli 2016

Skiit

Jag gick till datorbutiken imorse eftersom dom inte ringt om min hårddisk. Jag vet inte precis om jag har så mycket förtroende för dom. Dom hade lagt över så många bilder dom kunde och när jag kom hem och kollade var det nästan inga alls och inga av dom bilder som jag inte har kopior på. Jag är alltså av med alla bilder från september 2015 till i mitten av maj 2016. Det är verkligen inte roligt, jag går ju ofta tillbaka och letar bilder till scrapbooking och till Fotoklubben och sedan är det ju den där minnesbanken. Men, jag kan ju bara vara riktigt arg på mig själv, att jag inte lagt över bilderna på två hårddiskar som jag alltid gjort tidigare. Dessutom kostade det 500 kr + en ny hårddisk för 1000 spänn. Nu har sonen Fredrik hårddisken och skall se vad han kan göra.

Vädret är också skit, fast vi bryr oss inte så mycket, rätt nöjda faktiskt över att inte vara ute och segla som ju var meningen. Idag, när regnet väl slutat ösa ner, har vi tagit hem nästan allt från båten som ska hem. Ni som har eller har haft båt vet att allt får en båtlukt och jag tycker inte att den lukten är särskilt god så nu måste jag tvätta alla täcken och kuddar och annat innan vi använder det i husbilen.


Vi som älskar kaffe har äntligen köpt en Moccamaster, modellen som är Bäst i Test. Det känns jätteroligt, fin är den. 

5 kommentarer:

  1. Fyyy!!! Vad trist med den hårddisken😩 Förstår din frustration, har varit med om det vi också och har sparat den för ev kunna fix det i framtiden. Har tyvärr inte blivit så mycket bättre på att spara bilderna på fler ställen... Härligt då att ni fick muntra upp er med er nya fina bryggare!! Ursnygg!! Ha det gott min vän, trots allt! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tar väl bara lite tid att smälta det, sedan är det glömt, värre saker kan ju hända. Huset kan ju brinna ner med allt sa han i datorbutiken! Kram

      Radera
  2. Den gör riktigt gott kaffe, njut av det & gräm dig inte öve bilderna. De finns i ditt hjärta💕

    SvaraRadera
  3. Heja, Fredrik! Njut av att slippa tänka på vädret💛

    SvaraRadera