Translate

söndag 9 mars 2014

Finbesök

Idag har jag slöat, känner mig trött faktiskt. Harald handlade och åkte ner och jobbade med båten. Jag scrappade lite, går segt det också, satte mig en stund på balkongen men det var lite kallt i vinden. Jag gjorde ett bakförsök, tog smördegsplattor som fanns i frysen och stekte äppleklyftor i smör med farinsocker, valnötter och kokos. Ett litet paket av utkavlad smördeg, fyllning och vispat ägg, det blev väl sådär tyckte jag.

 
Vi fick kärt fikabesök, Ellinor och Johan är hemma från Dusseldorf över helgen och kom tillsammans med Jonathan, Hanna och tvillingarna. Vi fick en trevlig pratstund tillsammans.




 
Ellinor och Johan ska gifta sig på midsommarafton och jag fick lite "pysseluppdrag" inför bröllopet. Vad roligt det ska bli!
Vi orkade inte göra mat sedan utan vi köpte pizza, den var inte särskilt god. Jag hoppas på mer energi snart!








8 kommentarer:

  1. Så kul att barnbarnen prioriterar dig och Harald när de är här på så kort besök och att brorsan då också följer med sin lilla familj. Förstår att ni blir trötta. I dag söndag har vår dotter med barn varit hos oss sedan 9.00 och svärsonen anslöt sig 16.00 efter att han haft helgpass på sitt jobb och nu när 20.00 har de kört hem och nu är vi slut och nu skall jag se Farmen. Ha en bra vecka som följer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullt upp då, visst är det kul med Farmen!

      Radera
  2. Det var ett jävla klagande;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du nu äntligen har hittat kommentarknappen så kan du väl skriva något snällt...

      Radera
  3. Så lustigt. Fick idag reda på att mitt barnbarn Agnes varit i Düsseldorf över helgen. Härligt med besök, men visst får man bli trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog inte besöket som gjorde mig trött, det är något i kroppen.

      Radera