Translate

onsdag 12 mars 2014

Onsdag

Onsdag tror jag det är idag, dagarna bara rusar iväg och jag har svårt att hinna med allt. "Allt" är ju såklart inte nödvändigt, men alltså, det jag vill göra. Nu är ju vädret också så att det ska utnyttjas, vårsolen är ju så härlig. Förra året missade jag våren här hemma och jag njuter och kommer att njuta extra mycket tror jag. Vi var på väg att lämna Malta för ett år sedan och sedan tog det 4 månader att komma hem. Idag började jag med uppdrag, fönsterputsning och strykning, hade tänkt att fortsätta med promenad, men jag gick först ner till Harald. Han jobbade med båten och vi tog en medhavd fika tillsammans och pratade samtidigt med vännen Tommy.

 
Promenaden sedan blev inte lång, 3,1 km, men det var fint där nere i hamnen .

 
Sofforna är utsatta och folk sitter i solen på Restaurang Bryggan.




 
Damernas nedgång i badet längst ut.

 
Snart är det fullt av människor här och badar.
 
Jag fortsatte med presentinköp, ibland är det inte så lätt att hitta, men vi har fina affärer i Höganäs. Hemma var också strykhögen stor, Harald stryker dock sin tvätt själv så jag hade bara min egen. Vid sextiden ringde Joel och frågade om Wille kunde få hjälp att pimpa en hatt till skolan imorgon. Han kom och vi satte igång och han blev så nöjd. Synd att jag glömde fota den. Han och jag lämnade en jätteröra efter oss och nu får jag städa upp.

2 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen med den fina hatten! Wille är så nöjd med den! Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, det är alltid så roligt att göra något sådant med Wille, han är så påhittig!

      Radera