Translate

fredag 14 mars 2014

Lugn dag

Idag sket jag i promenaden, längtade efter att bara vara hemma. Medan jag scrappade och slappade jobbade Harald med båten, handlade och spelade med Wille innan de sedan åkte till Jonstorp. Vid ett tillfälle satte jag mig i fåtöljen med en kopp kaffe och min bok och insåg vad bra jag har det. Jag kan egentligen inte minnas när jag satt med en bok mitt på dagen och det känns ju lite galet, att jag inte gör det oftare menar jag.

 
Jag gjorde åtminstone middag till oss, bakad potatis med tillbehör. En skinkröra till Harald och en räkröra till mig, sallad, vitlökssmör och en bearnaisedipp. Ett eller snarare två glas vin till det, gott.

 
Kaffe och godis, fredagsmys. Ha en bra helg även om vädret förändras till er alla!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag hoppas att ni nu inte har blåst bort...Här verkar det värsta vara förbi, nu sol igen. Så skönt att även du kan ta en stund med en bok mitt på dagen! Du kanske börjar bli pensionär på riktigt ! Man måste ha tid att njuta av livet också.
    Inte bara rusa vidare...Men du ser ju det vackra i tillvaron när du promenerar.
    Ha en bra helg önskar Vanja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag jobbar på det, att göra ingenting utan att få ångest....

      Radera
  2. Säger som Vanja. Önskar er en bra helg också.

    SvaraRadera