Translate

lördag 29 mars 2014

Vårväder och födelsedagskalas

Idag ville jag nästan inte gå upp, kroppen liksom vägrade en stund där i sängen. Till slut  var det bara att palla sig upp, jag behövde göra födelsedagskort till helgens kalas. Ett helt underbart väder som verkligen lockade, det är bara att njuta. Mia kom på ett litet besök och därefter tog jag med mig matsäcken och cyklade ner till Harald i hamnen. Idag bottenmålade han vår båt och nu vill vi komma i sjön. Tyvärr verkar det inte som att båtklubben har tänkt sjösätta än, vi får väl se om vi kan tjata oss till det.





 
Aktern är kvar att fixa, kanske jag ska hjälpa till lite imorgon.

 
En skön eftermiddagsstund på balkongen efter det.
 
Vi åkte till Laröd där barnbarnen Kristoffer och Emma hade födelsedagskalas.
 
 
Emma fyllde 13 år

 
och Kristoffer fyllde 16 år.


 
Vi blev bjudna på jättegod mat, Maria hade gjort pulled pork, jag har aldrig gjort det och det var verkligen gott, jag ska få hennes recept. Till detta serverades en massa gott och pitabröd, på bilden syns en del av det.


 
Som vanligt goda tårtor, min favorit, marängtårta.

 
Det var mycket folk, Maria har 4 syskon och Stefan har 3 + föräldrar, för Maria x 2. Tack för en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Pulled Pork är jättelätt att göra och riktigt gott och här ser det jättegott ut med alla tillbehören som lyser upp. Förstår att Maria måste göra mycket mat med så stor släkt. Tårtorna ser också goda ut och jag som också älskar marängtårta. Smaskens. Såg Harald när han stod vid kranen, Sven och jag gjorde en cykeltur, det var kanske då han diskuterade angående sjösättning. Ha det bra i solen och det verkar som den skall lysa i alla fall fram till den 9 april utan några droppar enligt "Väder", men vi får se och hoppas det är rätt.

    SvaraRadera
  2. I lördags var det Öresunds Marina som hade sjösättning och klubben ska inte ha sjösättning förrän den 26 april vad vi har fått information om och det tycker vi är alldeles för sent.

    SvaraRadera