Translate

onsdag 19 mars 2014

Jobb

Dags för lite jobb idag. Jag sov dåligt inatt och tog igen det på morgonen så det blev en jättekort promenad, 3,1 km.

 
Det var ett ruggigt väder, inte alls skönt faktiskt.

 
Det tyckte hen också, hade svårt att stå kvar på stenen eller vad det var.

 
Nu är huset på Centralgatan rivet. En vän och arbetskamrat bodde i det huset och de sålde det till kommunen för många år sedan för det här bygget, vad kan det vara 20 år?

 
Ja detta minns väl alla från Höganäs.

 
Underbart att städa och göra fint ibland. Böcker i staplar, kan det finnas något vackrare?
 
Även idag blev det en stunds passning, Jonathan skulle hämta deras bil på verkstan. Töserna var trötta men det gick bra ändå även om det var hemma hos oss.


 
Harald lagade middag idag, han tycker det är roligt just nu och det glädjer mig också. En jättegod lasagne, http://www.recept.nu/per-morberg/gratanger/kottfars/lasagne-bolognese--per-morbergs-recept/
 

 
Idag är det exakt 6 år sedan vi startade vår långsegling. Vi seglade till Köpenhamn där vi sammanstrålade med S/Y Chantalle. Det var snö, is och kallt, men vi seglade ju mot våren och värmen. Detta året är betydligt mildare.

2 kommentarer:

  1. Idag blir jag inte lika provocerad..får väl vänja mig..du är ju du och jag är ju jag, det har det ju varit ända sen vi var 13...men min åsikt står kvar..det gör ju samtalet levande när man har olika åsikter... Och böcker är vackert, har hyllorna fulla och många som jag skall läsa...sen...det övriga livet slukar tiden för tillfället... Kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Haha Gunnel, ja så har det ju alltid varit och sedan har ju livet format oss till de vi är idag. Ändå är det alltid roligt med gamla vänner och aldrig svårt att diskutera och prata om allt. Hoppas att det lugnar ner sig snart för dig och du får tid med de där böckerna.

    SvaraRadera