Translate

fredag 19 december 2014

Scrappat

Hobbyworlds decembertävling har temat "Det strålar en stjärna", http://hobbyworld-se.blogspot.se/2014/12/decembers-tavling-challenge-in-december.html
Jag gjorde en vanlig layout, så jädrans skönt att lämna alla jultema, jag längtar redan efter att få påbörja det nya året.

 
Jag tolkade temat med ett av mina barnbarn, Wille som jag tycker är en stjärna på många sätt. Bakgrundspapper från K-designs och även en bit av American Krafts fina papper och sedan en del dekorationer och washitejp.

 
Jag återgick ändå till jultemat och gjorde min första trekantiga låda att ge bort med karameller i. Den var ju väldigt lätt att göra, blir säkert flera, behöver ju inte vara jul.

 
Harald är något bättre från förkylningen, men nu har jag fått tillbaka den rejält igen. Jag hade dock uppdrag idag som jag kände mig tvungen till och när jag kom hem hade Harald gjort julköttbullarna. En stor påse är redan undanlagd för julaftons jullunch då vi har knytkalas.

 
Dom är jättegoda så jag bjuder på min mors recept.
Gamlamormors köttbullar
Blanda 5 msk skorpmjöl med 2 dl vatten och kaffegrädde. Låt svälla. Blanda ner ca 700 gram blandfärs, 1 ägg och riven lök. Krydda med 1 tsk buljongpulver, 1 tsk salt, 1krm svartpeppar, 1 kram vitpeppar och 1 krm kryddpeppar. Rulla och stek!
 
 
Annars är detta våra käraste ägodelar just nu.

15 kommentarer:

  1. Gillar din stjärna LO massor! Så läcker! Du sopar mattan med den och vinner tror jag :-) Kom ihåg att jag sa det först ;-) Krya på er. Nu ska jag göra din mandel :-) kram

    SvaraRadera
  2. Din LO är superfin! Jag hoppas att du har kryat på dig nu och att du får fira jul frisk! :)

    Tack för att du är med och utmanas av oss på Hobbyworld! :)

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, julen är firad trots förkylning.

      Radera
  3. Vilken härlig och lekfull layout!

    Vad roligt att du med i Hobbyworlds utmaning denna månad.
    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, alltid roligt med era utmaningar!

      Radera
  4. Härlig Lo med många detaljer att titta på:)
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.

    Kram Therese/Tesa

    SvaraRadera
  5. Många detaljer att kika på. Sånt gillas. :)

    Tack för att du tävlar hos Hobbyworld! :)
    Lisa/Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snälla och flitiga ni är med att kommentera, det uppskattas!

      Radera
  6. Läcker LO!

    Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld. :)

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  7. Hoppas att ni kryat på er! Färgglad och härligt bidrag! Tack för att du är med i Hobbyworlds decemberutmaning! Kram!

    SvaraRadera