Translate

torsdag 4 december 2014

Torsdag

En morgonpromenad i fina vädret. När jag skulle ta mitt första foto hade jag glömt att sätta tillbaka minneskortet och fick gå hem igen, det har hänt förr och jag blir alltid lika irriterad och ännu mer irriterad över att jag inte lär mig.

 
Kiosken vid Kvickbadet har påbörjat en liten utbyggnad.




 
Nu börjar snart restaurangbyggnaden se klar ut.

 
Bastun är fin utifrån.


 
Aktiviteten i hamnen var stor idag, kanske beroende på att jag var lite sent ute.


 
Fin, lite trolsk skyltning.

 
Dagens butik, en alldeles nyöppnad sådan, Tokio Supermarket på Köpmansgatan. Ett välkommet tillskott tror jag. Killen i butiken berättade att hans syster, som är ansvarig här, ska snart börja en blogg där hon ska lägga ut recept och hur man ska laga denna maten. Det ser jag fram emot.



 
De fina träden på Bibliotekstorget där jag tror någon förskola stått för arrangemanget, jätteroligt.

 
Idag gjorde jag en riktig nostalgimiddag. Mor gjorde ofta denna maten, fläskben som fått puttra länge i en gryta. Det blir jättegod sås, det är bara de där gröna som är nymodigheter.

 
Jag bakade lussekatter, skulle ha med bort på kvällen, http://www.recept.nu/recept-nu/saffransdeg--grundrecept/

 
Det blev också god fika när Hanna, Alva och Alice kom på eftermiddagen.


 
Mycket lek och stoj med dessa härliga töser.



 
Tack för besöket!

 
Ikväll var det julavslutning i Fotoklubben. Det var också redovisning av månadstävling med temat Gammalt och nytt. Jag fick en bild på tionde plats och blev jätteglad.

1 kommentar:

  1. Jag som är en "stugsittare" är jätteglad att få info om allt som händer i Höganäs och även foto från insidan av många affärer. Grattis till din placering i fotoklubben.

    SvaraRadera