Translate

tisdag 30 december 2014

Vilodag

Denna dag försvann bara, jag sov jättelänge och åt frukost jättelänge, så kan man göra som pensionär, särskilt efter en lång dag på Emporia. Ibland tar liksom orken slut, men det har nog psykiska orsaker också, jag har svårt att hitta lusten och energin. En liten dipp just nu alltså, får se om det nya året kan råda bot på det.

 
Några uppiggande besök idag, dotter Mia och

 
barnbarnet Sanna med Sune. Jag hjälpte Sanna med att sy om lite på hennes nyårsblåsa.


 
Jag förberedde lite inför nyårsfirandet. Den överblivna pepparkaksdegen fick strimlat apelsinskal och blev till stavar.

 
Moccacreme till efterrätten, recept kommer senare, vill inte avslöja allt.

 
Jag gick över en stund till syster Anita för att önska gott nytt år och fotograferade vår lägenhet utifrån med vår upphängda julgran. "Vad säger grannarna?" undrade bror Johan, tja, jag tror inte att det är förbjudet eller något sådant.

6 kommentarer:

  1. Inte konstigt att du är slut emellanåt då jag tycker att du lever väldigt intensivt. Alltid har du något på gång. Jag känner som du, ibland är jag jättepigg och rätt som det är så blir jag helt slut och måste vila och då kör jag med det vanliga, det måste vara åldern och hoppas att jag är pigg nästa dag och så går det igen. Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll i morgon och vi syns kanske vid Gripenhörnan vid 24-slaget? Ett av paren som kommer till oss, Tommy och Elsie, firade vi med 1964 och då förlovade de och vi oss tillsammans, så firar 50 år i morgon, helt otroligt 50 åååårrrrr. Vart har alla dessa år tagit vägen??? Gott Nytt År på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du 50 år, kommande år är det 50 år sedan jag gifte mig med Kalle, det är svårt att fatta, men vi var ju barnungar efter denna tidens mått. Tyvärr ses vi inte, vi firar i Helsingborg, hade varit kul att se detta annars. Gott Nytt år själva!

      Radera
  2. Hur mycket energi har du då annars kära du? Du måste vara snäll mot dig själv!
    Gott slut och ett Gott Nytt År om några timmar min kära scrap vän :-):-):-) KRAM Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och Gott Nytt År själv, nu har vi mycket scrappande framför oss under ett helt nytt år!

      Radera
  3. Glömde tacka för gratulationerna till vinsten. Jag blev verkligen överraskad. För mig var din underbara LO en klar vinnare!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, ditt kort är ju jättefint och även Åsas och så är det ju, man vet aldrig hur det uppfattas, mycket känsla i det. Jag är så glad över andras vinster också! Kram

      Radera