Translate

måndag 12 januari 2015

Fler utmaningar

Nu menar jag scrapputmaningar även om livet självt utgör en massa utmaningar dagligdags. Idag har jag förresten debuterat med att bedöma bilder/foto. De olika fotoklubbarna i Skåne bedömmer åt varandra i deras tävlingar och vi nykomlingar får vara med och lära oss. Väldigt intressant att titta och försöka formulera, det är lärorikt att höra på de andra som är mer vana. Jag skulle cykla ut till Lerberget som jag gör ofta, men idag var det segt, en jobbig kall motvind och regn som gjorde att jag blev sen och sedan hittade jag naturligtvis inte. Hövägen, det är ju ett enda gytter där, man fattar faktiskt ingenting. En kvart försenad anlände jag, våt, andfådd och halvgalen. Men, för att återkomma till utmaningen så har jag gjort en layout till Cést Magnifique, http://cestmagnifiquekits.blogspot.se/2015/01/january-sketch-challenge.html Denna skissen


 
Jag använde en blå cardstock som jag målade och stämplade på, tryckte ut ett eget "tårtpapper" och lite olika mönsterpapper. På tagen har jag skrivit lite historia om fotot. Det var nämligen det första fotot jag hade på Harald när vi träffats 1982 och jag minns att jag visade det på en tjejträff när de var nyfikna. Nu har det blivit flera layouter med Harald, men det är en slump, haha! Jag är inte fixerad!
 
 
På hemväg från fototräffen hämtade jag mitt senaste scrappaket från My Creative Scrapbook Kit, ett underbart månadskit med ljusa våriga färger! Ett extra paket denna månaden till prenumeranter, uppskattas. Nu ska jag dock göra en paus har jag tänkt, får se hur länge det varar eller om jag kanske testar något nytt även om jag varit supernöjd.

8 kommentarer:

  1. Mamma, mamma, kan du inte bara typ, chilla lite:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chilla? Vad är det? Nä jag skoja, jag vet vad det är, men näää

      Radera
  2. Härlig LO igen för att inte tala om Kitet !!!! Blev allt lite (läs mycket) avis nu .... :)

    SvaraRadera
  3. Superfin tolkning av skissen! Thanks for entering our january challenge at Cést Magnifique!
    Hugs Stina

    SvaraRadera
  4. Great page! I LOVE the pop of orange. Thanks for joining the C'est Magnifique January Sketch Challenge! :)

    SvaraRadera
  5. Wonderful layout! Love how the colors pop against the blue background. Thanks for joining us at C'est Magnifique!

    SvaraRadera