lördag 24 januari 2015

Framme på Bali

Vår resa gick ovanligt bra, men jösses vad det tar på krafterna nuförtiden. Allt flöt tills vi skulle byta flyg i Singapore och jag upptäckte på väg ut att jag glömt kameran på sätet. Det var ett jätteflygplan och vi satt nästan längst bak. Jag fick krångla mig tillbaka och sedan blev jag av med Harald på något sätt. Stod länge utanför och väntade och jag fick inte återvända ombord. Till slut kom han virrande och då blev det liksom lite rörigt så vi checkade in på fel flight till Bali och fick gå tillbaka jättelångt, tur det var gott om tid. Vi flög med Singapore Air och det var verkligen fint, vi fick så mycket mat och service hela tiden, tre lagade varma mål mat och gott var det också, däremellan dricka av olika slag och en fylld stor macka. Vi orkade inte äta någonstans ikväll och är dessutom trötta efter att ha missat en natt. Det stod i våra papper att vi inte hade någon transfer till hotellet så vi gick direkt till taxiservice och fick tag i en taxi.  Medan vi sedan väntade på att rummet skulle bli klart kom det en man och sa att de stått och väntat nästan en timme på oss på flygplatsen, pinsamt, alla resande fick vänta för att vi redan gett oss av. Fritidsresor har ingen personal på plats, men då fick vi också veta att ett annat bolag sköter det så det är möte imorgon kl 11. Bra, för vi behöver lite hjälp med att boka utflykter känns det som.
Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder i vanlig storlek så det får bli såhär. Jag har varit nere i foajén och kollat om nätet är bättre där än på rummet, men nej.
Iallafall så har jag premiärbadat i poolen medan Harald sov en stund och sedan gick vi en promenad för att titta lite. Det är annorlunda, men på samma gång känner vi igen oss från Brasilien och Karibien, lite sådär risigt. Vi tog oss ner till stranden, det var lågvatten och hela revet utanför var synligt. Det är fruktansvärt varmt, fuktigt och tryckande, men jag klagar inte, mer ett konstaterande.

Utsikt från vår balkong

Hotellfoajén

Vårt hotell från gatan inbäddad i grönska.

En liten del av den långa stranden, vi hittade inte vårt hotells strand.

1. Ser så fint ut, men gå inte vilse nu för sjutton! Kram Anita

1. Varför tror du det? Det gör väl aldrig vi!

2. Det ser helt underbart ut !!! :) Vet du vad! Nu har jag bytt till blogger och jag har lyckats lägga dit dom där Gadget grejerna :) :) :) Får väl ha lite blogger skola med dig när du kommit hem och tillrätta. Å tveka inte att säga till om du tycker att jag gör nåt tokigt :) Ha det nu så underbart ! Kram Anna :)

1. Har kollat din nya blogg, ser ju jättefint ut!

3. Åh, herregud! Nästa gång får jag följa med som assistent! Kram

4. Ni får se till att ni är tillsammans och håller koll på varandra så ni inte en rätt vad det är har försvunnit. Ha det så skönt. Kramar.