Translate

söndag 18 januari 2015

Söndag och datorproblem

Mycket scrappande idag för att ligga framme med mina designuppdrag inför vår resa. Det är inget jag kan visa nu. Men AlltOmScrap har ett inlägg idag som är värt att kolla för er som håller på med detta, http://tidning.alltomscrap.se/2015/01/egna-pl-kort-med-mixed-media-tekniker.html 
En liten promenad för att hämta en resväska hos sonen, jätteskönt, soligt och fint. Och, vet ni, fåglarna sjöng precis som de gör på våren. Vilken underbar känsla.


 
Harald har suttit konstant hela de två sista dagarnas vakna tid med först datorn som jag skulle använda som extra och sedan min ordinarie dator. Först fungerade inte den första som den skulle så jag fick ändå använda Haralds för att uppdatera här. Sedan fungerade inget annat heller på den, 4 år gammal dator, redan för gammal? Jag blir fullständigt galen på detta. Efter hela dagens jobb med min dator, tömd på allt och nystartad skulle jag ta den i bruk ikväll. Den vägrade fortfarande ladda upp bilder. Jag är redan på väg för att köpa en ny dator, men då blir Harald arg och säger att det är klart det går att fixa. Jag använder Adobe Photoshop för mina bilder och det finns bara i min dator och nu ska vi ju snart resa och ja, jag vet inte hur jag ska göra. Nu flyttar jag bilder hit och dit och uppdaterar på Haralds dator. Hur mycket tid går åt egentligen för detta? Helt galet!!!!

 
Syster Anita bjöd oss på söndagsmiddag och det blev ett skönt avbrott från hela skiten. Bara gå rakt över Kyrkplatsen och komma in i hennes mysiga lägenhet och få en underbart god middag, så skönt och roligt. I mitt förvirrade liv glömde jag ta med kameran, hur fasen det nu kunde gå till?  Det fick bli bilder med Iphonen, inte så bra precis.

 
Harald var också väl värd denna paus från eländet.

 
Jättegod förrätt med en äggsallad med kapris.

 
Huvudrätten, lår från en frigående kyckling som var honungsglaserad med stompad potatis, sås och sallad. Det är faktiskt skillnad på den kycklingen och den vanliga frysta som vi köper. Kaffe och en god choklad efteråt och en mysig pratstund i soffan.

 
Anita har fått upp ett ekollon i glaset som är avsett för det. Jag har också ett sådant glas och till hösten ska jag plocka ekollon. Visst är det fint?  Så fint att se något spira och växa.

2 kommentarer:

  1. Ja du jag säger bara en sak, DATORER.... Suck!!! Dom verkar leva sitt eget lilla liv fast dom ju uppenbarligen är döda ting. Vad spännande med en resa att se fram emot, många fina scrap-bilder sen :) Från det ena till det andra, unnade du dig något sådant söm-stämpel set ( med cirklar el kvadrater som jag använt och du funderade på) Om inte, är det ciklar eller kvadrater du helst skulle vilja ha ? Ha en bra dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hjälp, jag har köpt en ny idag och hoppas få lugn och ro när jag väl lärt mig en ny dator. Nej, jag har inte handlat på ett tag nu, men tänkte handla lite när jag är hemma igen. Jag har bara sett de fina stämplarna i din närabutik så jag får se, man vill ju gärna hitta allt på samma ställe för fraktens skull, cirklarna tycker jag är så fina, kör med toarulle nu haha! Kram

      Radera