Translate

söndag 19 juni 2016

Utflykt

Igårkväll gick det inte att uppdatera här, ögonen liksom ramlade ihop ideligen och jag var tvungen att lägga datorn ifrån mig och somnade som en stock.

Efter frukosten åkte de flesta av oss med den lokala bussen till en fin strand, Amadores. Jag tycker det är härligt att bada i det salta havet istället för poolerna medan de flesta barnen gillar poolerna bäst. Det har verkligen ändrats sig genom åren. Sedan kan jag gärna slippa sanden, men det hör ju till.


Väntan på de andra nere i receptionen på hotellet. Det är ett fint hotell vi bor på, snyggt och fräscht.





På vägen ner till stranden hittade vi denna skylten.


Detta är en riktig turiststrand, fullproppad med solstolar, parasoller och människor. Vi har varit med om trevligare stränder, men inte tillsammans med familjen så det är vår stora bonus denna veckan.




Här simmar halvbröderna tänkte jag, men det är dom ju inte, bara bonusbröder.


Sandbygge pågår.



Och mycket bad.





För att inte tala om allt solbadande och slappande i hettan.





Några av oss åkte vidare med bussen till Puerto Mogan som är en väldigt fin liten stad. Vi låg där med vår båt i november 2008 och ville gärna återse den när vi var så nära.


Där är mer växtlighet än någon annanstans på ön (tror jag) och det är så pittoreskt och fint. Lilla Venedig kallas den eftersom det även går kanaler inne i stan med broar att gå över.







Vi hade lovat Alice och Alva glass när vi kom fram och det blev rejäla glassar så den tänkta middagen blev inte där. Töserna hade somnat på bussen och Alva hade svårt att vakna igen.


Banana split och något annat gott som jag åt med mango och citron.






Mitt stora nöje





Springtävling




Vi åkte tillbaka eftersom vi alla var så trötta av värmen, jag hade glömt hur lite man orkar. Och ändå svalkar vinden särskilt i skuggan.


Det fick bli middag på resorten istället, ingen buffé ikväll som ingår i inklusive eftersom vi har två dagar då det inte ingår. Det var skönt att sitta på ett annat ställe utan bufféröran på tallriken.


Kvällsutsikten från bordet. Så bra vi har det!

1 kommentar:

  1. Jag sitter här och säger bara OOOHHHH ÅÅÅHHHH AAHHHH meeeeen vad HÄÄÄÄRLIGT ni har det!!! Glädje!!!! Kraaam Anna:)

    SvaraRadera