Translate

torsdag 20 oktober 2016

Böcker

Det blev inte så mycket läst under vår husbilsresa som jag trodde. Jag hinner helt enkelt inte med, uppdatering på bloggen t ex tar sin tid när det inte alltid fungerar med wifi. Tre böcker läste jag, knappt en i veckan.


Spännande med ett oväntat slut, läsvärd.


Denna boken handlar om en kvinna som föddes i Indien och adopterades till en familj i USA. Man får följa både den biologiska och adoptivmamman och är så intressant. Två olika kulturer möts. Läsvärd.


Jag tycker egentligen bäst om att läsa  om nutid och drar mig lite för andra. Men, när jag då ändå gör det så är det spännande. Denna utspelar sig på 1400-talets England under rosornas krig och är intressant ur den synvinkeln. Jag hade dock svårt att tycka att den är trovärdig eller är det verkligen så det var. Jag tyckte det var spännande att läsa den.

Under de längre körningarna roade jag mig med att sticka, ett perfekt tillfälle, ha något att göra och ändå kunna se vad som händer runtomkring mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar