Translate

lördag 25 oktober 2014

Marknadslördag

Sista lördagen i oktober är det Ryds marknad i Höganäs och har så varit sedan ca 100 år tillbaka i tiden. Idag tycker jag inte att den är så upphetsande, men som barn var den spännande. Jag minns när vi fick åka bil till marknaden i Höganäs och kom runt hörnet och såg alla ballonger i luften, det var spännande. Sedan fanns ballongen i taket hemma och på morgonen hade den sjunkit ner en bit. Jag tog en tidig tur dit i ösregnet mest för att fotografera. Det blev inget köpt, men Harald som gick lite senare köpte en fin plånbok.

 
Skånsk spettekaka

 
Ballongförsäljarna höll sig under tak i regnet.

 
Det är mycket tingeltangel.

 
Och regnet öste ner, men blev bättre på eftermiddagen.

 
Trots det vällde dansbandsmusiken fram mellan stånden.


 
Julen finns med, men jag väntar till Fingrar kan i Blå hallen.


 
Hantverk i olika stilar.


 
Det luktade godare när jag kom hem, Harald stod i köket och lagade en slottsstek som vi hade till middag. Annars har vi en riktigt lugn helg och bara njuter här hemma.

3 kommentarer:

  1. Tack för marknadsbesöket....jag var inte ute själv....är inte särskilt road av marknaden nu för tiden...precis som du säger så var det det bästa när man var barn...och vädret inbjöd ju inte.... Gunnel

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer helt och hållet med Gunnel!

    SvaraRadera