Translate

torsdag 30 oktober 2014

Torsdag

Jodå, en promenad idag som jag avslutade med att spruta gift i Sandflygsträdgården. Fantastiskt fint väder igen.
 
Kunde varit sommarmoln.

 
Nästsista dagen i oktober och här sitter en tjej i T-shirt under en båttur i hamnen.

 
Bra sikt idag.

 
Men Kullen har fina höstfärger även på lite håll.

 
Joel fixar sprutan till mig och nu jävlar ska björnbärssnåren få! Nästa år ska dom vara utrotade.

 
Wille följde med mig hem.

 
Spel med Harald och lite multiplikationstabell.

 
Middagen serveras och vi lyckas fortfarande äta mitt på dagen, det känns riktigt bra.

 
Jag bakade en chokladkladdkaka som går snabbt, lite platt blev den, men god. Wille fick en bit innan han gav sig hem och sedan fick vi kaffegäster.

 
Haralds dotter Maria med barnbarnen Kristoffer och Emma. Så roligt att träffa dom och få en pratstund, höstlov är inte så dumt för oss pensionärer och bra för barnfamiljer att ha pensionärer tillhands.



 
Ingen dagens butik idag, men jag måste berätta om en tidigare, Alice & Fay där jag handlade för någon vecka sedan. Idag fick jag ett mail att hon börjar rea idag och jackan jag köpte skulle vara med. Nu kunde jag komma och få ett reaplagg som kompensation! Vilket erbjudande, väldigt generöst tycker jag. Jag cyklade dit och kom hem med en tunika/klänning och scarves.

4 kommentarer:

  1. Hoppas inte blusen och sjalen jag handlade igår var på rean. Jag talade om för henne att det var din blogg som fick mig att gå dit. Fina modeller som passar mig! Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du handlade där, visst är det fina kläder? Det var nog inte på rean om hon inte sa det.

      Radera
  2. Sådant erbjudande kan nog bara hända i en småstad, fin service! Härliga höstbilder!

    SvaraRadera