Translate

torsdag 15 september 2016

Pastasallad

Igår lovade jag att ta med mig en pastasallad till stranden. Det är aldrig lätt att göra något som passar alla och då drog jag mig till minnes ett gammalt recept och tänkte, det där gamla går ofta hem. Det gjorde det inte.


Pastasallad

Kokt pasta
1 dl majonnäs
3 dl gräddfil
1 msk pepparrot
1 äpple i tärningar
1 purjolök eller selleri
Djupfrysta ärtor
200 g rökt eller kokt skinka i bitar
salt, kryddor

Harald och jag gillar den, men det var inget för barnen, "jag vill inte ha sås", det och purjolöken och "osten" som var äpple och det mesta, så alltså, inget för barn. Alva och Alice har alltid varit allätare, men de börjar bli större. Hädanefter får det bli rena produkter, var för sig. Nu gjorde det ju inte så mycket, barn äter när dom blir hungriga och vi hade en härlig tidig kväll igår vid stranden.

2 kommentarer:

  1. Hej där! Måste berätta för er att i måndags när vi åkte ner från Nacka till Höör, så var det en Hymer som fräste förbi oss söder om Södertälje. Det var kanske Harald och Christel sa jag till Sven. Det var det nog ser jag nu på ert regnr....Men vi hann aldrig ifatt er..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Harald undrar om ni stod parkerade då? Harald kör sällan över 100! Det var ju synd, vi kunde ju fikat ihop, kram

      Radera