Translate

tisdag 13 september 2016

Värmechock

Det är helt galet varmt, när vi kom hem igår och steg ur Bosse kändes det som att gå ur ett flygplan i något Medelhavsland eller Karibien. Jag blir så trött av det och efter dessa tre sköna veckor vi haft har jag plötsligt jättemycket att göra. Vi packade ur Bosse, allt som ska tvättas och allt som vi inte vill ha med oss på nästa tur. Men jösses, vi är ju pensionärer, ska inte gnälla alls.


Tvättstugan som måste passas för att hinna tvätta allt, handling och presentinköp, oj vad jag har slappnat av allt.


Jag fixade blommor till svåger Dan som blev sjuk under tiden vi var borta, men är hemma från sjukhuset igen. Han opererade ett öga, hornhinneavlossning och när han kom hem efter det fick han en hjärtinfarkt. Så skönt att allt gått bra till slut.


Våra nya saker vi köpt packades upp, vaser från Falu gruva och Waxholm som jag köpte gräs till. Det syns inte så bra på bilden, men det blev fint. Dalahästarna som fick göra den befintliga hästen sällskap, den vita som jag valde och Harald ville ha en traditionell.


Nu ikväll kl 9 är det 22 grader ute!

4 kommentarer:

  1. Vad GOTT!!!! med lasagne <3 det måste jag också göra snart, mums! Ja kära söta vilken värme ni tycks ha. Vi har också varmt för årstiden men inte som ni iallafall. Ni får komma hit igen så ni kan sova ;) haha!! Vilka fina grejer du och ni har köpt, gillar din vita dalahäst. Ta det nu lite lugnt med alla bestyr du måste göra, dom finns kvar och väntar så du vet.. Värmen tar ut sin rätt på orken och vi vill inte veta av några fler svimmningar !!! <3 Ha det så gott!! Saknar Dig <3<3<3 Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack, ja det var skönare uppe hos er i Hälsingland, det är konstigt väder här. Jag saknar era vyer däruppe, det var så vackert och jag tänker på ert härliga rum att sitta i. Stor kram!

      Radera
  2. Så skönt att du slappnat av allt..det är ju det som är semester..kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst kan vi ha det, semester alltså, även om vi är pensionärer!

      Radera