Translate

lördag 11 juli 2015

1-dags högtryck

Ja just idag skiner solen, riktigt skönt, men ikväll är det iskallt i vinden. Vad konstigt det är.  Jag har haft fullt upp med allt möjligt.  Det var loppis och torgförsäljning på Kyrkplatsen och vi hade lite att titta på under balkongfikat.


Jag var och köpte en ny huvudkudde, jag är känslig med kuddarna och har inte varit nöjd med den jag har i båten. Idag köpte jag den dyraste hittills tror jag, 749 kr för en huvudkudde och ändå på Jysk. Nu hoppas jag verkligen den blir bra. Jag vill ha dunkudde, kan inte riktigt med de syntetiska och den får absolut inte vara för tjock. Jag kanske inte har provat, vad sover ni på?
Idag hade Torsten som är ordförande i Fotoklubben vernissage på InåRama och jag och Harald var där. En massa fina foto och roliga träskulpturer och andra kuliga saker. Han är kreativ han... Trevligt var det, titta in hos honom.



Vi fortsatte ner i båten, jag skulle städa och göra klart för avgång på måndag och det blev också en skön stund i sittbrunnen. Vi åt middag där, testade vår grill igen som inte fungerat, men nu blev det perfekt. God sommarmat.


Precis när vi packat ihop och skulle ge oss hem kom det en känd båt inseglande. S/Y Balder med Ove och Rose-Marie som vi träffade i Karibien och umgicks både i Trinidad och Grenada. Det blev en GT i deras sittbrunn med mycket prat och skratt. Härligt att träffa dom igen, det är något särskilt med människor som vi mött under våra långseglingar.



Såklart har jag hunnit med en layout också idag. Ibland känns det nästan som ett tvång, men ett väldigt roligt tvång. Idag blev det juni månads foto hos Pixels and Paper. En fin bild från Grekland att inspireras av.


Jag blev inspirerad av färgerna och de blå kupolerna samt minnen från våra seglingar i Grekland.


Vit CS med blå mist, papper från BoBunny och rundlar i vit och blå CS.  Den stora pilen och journalingpappret från Kaisercraft där skrivmaskinen fått jobba. Några trädekorationer som bryter av lite. Foto från Levkas i Grekland och Nidri som vi hade som lite "hemmahamn" 1997 när vi seglade till Medelhavet, där låg också vår båt under vintern och väntade på oss. Den där zigzagvägen sitter som gjuten i huvudet eftersom det alltid var den som vi såg när vi kom inseglandes. Vi återvände dit 2012 när vi hämtade vår nuvarande båt och då tog jag detta fotot. Allt såg likadant ut 15 år senare. 

12 kommentarer:

  1. Beautiful blue and yellow on your page! Thanks for playing with us at Pixels and paper this month

    SvaraRadera
  2. Such a lovely vibrant page Christel and love how you neatly tied in the Greek theme with your own page. Many thanks for joining in with us on Pixels and Paper this month.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jane, now we leave for sailing, but only in Sweden!

      Radera
  3. Ännu en sån fräsch och härlig LO!! Du är verkligen i farten nu!! Så snygga papper, särskilt det gula med ankare på. Den stora blå pilen är också så läcker, ingen ide' att rada upp för det blir ju allt liksom. Önskar jag kunde vara med nån gång när du fixar med dina LO, se hur du jobbar , letar papper och dekos och flyttar och ändrar liksom... Men vi får vara glada för bloggarnas värld så vi åtminstone får se det färdiga resultatet :) Ha en bra dag min vän!!
    Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Anna, du skulle bara veta vilken tid detta kan ta, det är ett evigt bläddrande och letande, jag tycker aldrig jag har en lättarbetad sortering. Jag vet ju inte heller hur andra gör, men skulle vara roligt att veta. Tack för din som alltid snälla och fina respons. Stor kram

      Radera
  4. a stunning page Christel.... en fantastis historie å lese med mange lotte minner og bilder :) Thank you for playing with us at Pixels and Paper:)

    SvaraRadera
  5. Lovely page Christel - so fresh and vibrant. I love your use of colour - it's spot on! Safe travels on your next sailing trip :)

    SvaraRadera
  6. Very sweet page! Lots of memories of your travels. Thanks for sharing with us at Pixels and Paper

    SvaraRadera
  7. Fabulous summery & calm LO here...gorgeous work!

    SvaraRadera
  8. Great layout love all the colour thanks for joining us at P&P this month

    SvaraRadera