Translate

torsdag 2 juli 2015

Ridning

Vi gav Mia en riddag i födelsepresent i höstas och äntligen blev det av. Meningen var att vi skulle rida tillsammans och ha en upplevelsedag. Det är islandshästar som turrider på Kullaberg och det var inte alls så enkelt som jag trodde. Såg liksom mig själv sitta och njuta på en hästrygg med skogen och naturen runt mig. Jösses, jag hade fullt sjå att hålla mig kvar på hästen och klara av smärtan i benet, så det blev mest skratt och lite panikkänslor.


Mias häst hette Prinsessan medan min var Snorri, det passade väldigt bra, Mia red som en prinsessa själv och min skulle helst äta och jag var snurrig.



Första gången vi skulle tölta, alltså hästen skulle springa höll jag på att dö och tänkte hur i jössenamn skall detta gå. Men, jag hittade rytmen till slut och hur jag skulle göra så det gick. Efter en timmes ridning var det fikadags och vi fick binda hästarna och satt vid Möller mosse, helt enormt vackert.



Hanna som ledde oss i detta äventyr.



Det blev inga bra foton, antingen var det fel på mig, mest troligt eller på kameran, den kanske riste för mycket. Hanna skulle foto oss på hästarna och det glömde vi. Efter fikan blev det ridning en timme till och på slutet skulle det galopperas och då skrek jag, kastade mig framåt och höll krampaktigt i manen, det blev skit av det. Mia tyckte däremot det var jätteroligt. Jag får nog inse att jag är för gammal för att helt otränad och nästan rida första gången i livet, för gammal för detta alltså.

Vi körde vidare till Flickorna Lundgren för att äta lunch och det var lugnare och skönare.


Vi åt en sallad med varmrökt lax, det var bland den bästa salladen jag någonsin ätit, det var så mycket gott och annorlunda smaker, kan verkligen rekommenderas.



Sedan är där så oerhört vackert att sitta och ja bara njutning.



En härlig dag på många sätt, att läggas i minnesbanken.

Nu har vi flyttat ner i båten och tänker segla några dagar, vart vi tar vägen får vi se, men säkert är iallafall Danmark. Vi hoppas på fortsatt fint väder, men det är osäkert tydligen.

6 kommentarer:

  1. Åh, tack, det var så jädra kul! Vila nu ditt knä:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, men jobbigare än jag inbillat mig haha!

      Radera
  2. Tokiga lilla Du!! :) Vilka äventyr du bjuder på min vän!! Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg!!!! Tack.... Ja du det såg väldans gott ut.... Vi åt bara spagetti och köttfärssås vi ;) Gott det med!! Jaha, så nu lämnar du mig för båten igen ;) haha!! Ja jag får väl klara mig utan dina scrap inlägg och njuta av allt fint ni ser istället :) Ha det gott och VILA lite nu. Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du, äventyr har varit min starka sida, men det börjar avta! Blir nog några scrap nu i veckan, får väl svårt att låta bli, kram

      Radera
  3. Allt är sagt av de två ovanstående, men jag önskar er en skön segling. Kramar till er.

    SvaraRadera