Translate

söndag 5 juli 2015

Kortsegling

På lördagsmorgon och faktiskt den första frukosten i sittbrunnen, härligt. Vi kollade vädret och det såg inte bra ut, regn och mycket vind på gång så då bestämde vi oss för att segla tillbaka, till Gilleleje eller hem. Detta för att vi har saker att passa innan vi ska segla norrut, ingenting blir som vi tänkt oss denna sommar.

Vi hade en helt underbar tur hemåt, tyvärr mest motorgång men så skön värme och så njutbart.





Det var mycket folk på badstränderna och båtar låg på svaj.


Seglarvänner Maj-Lis och Lennart på S/Y Lena kom ifatt oss, det var också på väg hem pga väderomslag.



Vi ville inte avbryta båtlivet så snabbt så vi har varit kvar i båten ända till ikväll, söndag. När vi lagt till gick jag för att bada innan vi åt en god middag i sittbrunnen.



Mina barn hade picnic vid badet och vi fick vara med, en helt ljuvlig kväll. Även Haralds son Fredrik kom ner med två av sina tjejer för att bada. Det är inte dumt alls att vara i hamnen i Höganäs.



Badstilstudier:


Charlie


Wille


Fredrik


Alva


Alva och Tuva




Jag har sovit massor dessa dagar, som jag brukar göra i båten, men inatt hade jag benvärk. På morgonen efter frukosten hittade vi vår hängstol och satte upp den och där satt jag och sov mellan läsningen.



Även idag söndag var det proppfullt med folk på stranden och det är så roligt att kunna träffa barn och barnbarn sådär en stund.





Senare fick vi också fikabesök av sonen Andreas och Ulle, trevligt.


Det kom inget regn minsann och ingen åska, vi har haft över 30 grader varmt idag och det är nästan svårt att stå ut med, jag vill ha lagom...... Vi packade ihop och tog oss hem till lägenheten ikväll, jag orkade inte mycket mer faktiskt.


Jag har läst en rolig bok som handlar om Britt-Marie och hennes svårigheter att stå på egna ben vid 63 års ålder. Mycket skratt utlovas till er som vill läsa.

2 kommentarer:

  1. Nä det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå :) Det ser ju sååå mysigt ut med alla härliga glada bilder. Verkligen njutbar frukost du fick!! Så glad att få vara med lite såhär och se vad du gör... Här har vi efter flera riktigt varma sommardagar en sval dag nu, och det ser ut att bli så nu ett tag igen... Ha det så gott nu!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev så bra så...... Och nu kan jag ju dessutom scrappa några dagar! Kram

      Radera