Translate

lördag 31 oktober 2015

Alla Helgons Dag

Vi har en lugn helg och det är riktigt skönt. Jag städade klart eftersom jag har så dålig disciplin att det aldrig blir färdigt. Men, idag blev det klart och sedan njuter jag så av det. Jag tillagade en kalkon, jösses, varför gör jag det? Det är så kladdigt och rörigt och stort och vi skulle inte ha gäster så vem ska äta den? Jag styckade upp den och idag åt vi lite av av den. Jag har alltid tyckt om inälvsmaten så den tar jag, Harald tycker det är äckligt, haha.


Receptet jag använde är Jacob Wismars julkalkon.

Det blev nästan skymning innan jag kom ut i det fina vädret. Jag tog en promenad till kyrkogården, det är så vackert där denna dag med alla ljus







På vägen tillbaka passerade jag Kaptenens trädgård, vilka underbara färger, extra fint i skymningen.



Mursten på Gruvtorget.


Den allra sista chansen att vara med i en oktobertävling och idag blir det en av My Scrapts & More oktoberskisser.



Jag spegelvände skissen, vit CS med mistspray och blandade mönsterpapper från gömmorna. När jag skulle skriva texten hade inte misten torkat, det är precis därför jag inte vill handskriva, risken att klabba till det. Foto på mig och Harald på ett internetcafé i Portugal, det var en evig jakt på fritt wi-fi under vår långsegling, goa minnen iallafall.

Hoppas att alla har en fin helg och tar tid att tänka på alla kära som inte finns med oss längre. Jag vet, det gör vi ju jämnt, men ibland blir det extra mycket.




7 kommentarer:

  1. Fina bilder, vacker tid nu. Mor och jag var också på kyrkogården, vid längre promenader så använder hon rullstol. Hon är ju 95 och har ju de flesta av sin familj och vänner däruppe, det är vemodigt men vi tände ljus på mormors och morfars grav och skänkte alla en extra tanke. Positivt var att vi ju träffa flera av de levande som vi känner. En fin eftermiddag..:) Det var ju dessutom min födelsedag och det kändes bra att vara med min gamla mor.....kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Gunnel fast det har jag ju redan skrivit på fb. Så fint väder som detta året är det ju inte alltid och kändes roligt att gå till kyrkogården. Roligt att du har din mor i livet, kram

      Radera
  2. Jättefina bilder! Jag minns alla de mina, men gör det hemma! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det går ju precis lika bra och då får vi ju vara mer ifred med våra tankar. Kram

      Radera
  3. Jag instämmer med dom andra, vackra foton!! Och en härlig LO !! Den prickiga pilen är så snygg!! Och du har fått till kompositionen så bra, tycker den skissen är lite klurig men du löste den ju med bravur som vanligt!! Så härligt att få lite in-put, jag börjar så smått känna inspirationen komma tillbaka... Tur det när jag köpt på mig en hel del saker från "overthere" ;) Mest bas saker inga mönster papper dock... Ska försöka få till ett foto på ALLT och skicka till dig :) Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ser fram emot att se vad du köpt, är så avis på det och hela resan, men härligt att du är tillbaka igen! Kram

      Radera
  4. I love the polka dot papers, arrow, and banners! Thanks so much for playing along with us at My Scraps & More sketches!

    SvaraRadera