Translate

söndag 11 oktober 2015

Skogsutflykt

Idag skulle vi träna lite på att vara ute på vägarna och i naturen inför vårt eventuella husbilsliv. Harald som alltid har vägrat skogen gick med på att åka ut och leta svamp. Efter lite rådfrågning körde vi mot Örkelljunga och stannade på ett ställe där vi trodde att det kunde finnas svamp. Det första som hände var att Harald trampade ner i ett kärr, föll och ena skon försvann, vi skrattade så vi höll på att bryta ihop totalt.


Vi mindes sist (tror jag) som vi gick tillsammans i skogsterräng, det var på Grenada i Karibien 2010 då vi skulle gå runt en sjö i regnskog. Det var i och för sig mycket värre, men Harald blev av med sandalerna och hade lera upp till knäna.


Hade vi ändå hittat svamp så hade ju situationen räddats en aning, men vi hittade bara dessa och de är nog inte ätbara.


Nej, vi fortsatte till Vemmentorp där jag har goda minnen sedan barnen var små. Jag kände inte igen mig alls faktiskt, men så är det nog 35 år sedan. Sjön låg ju där iallafall och det kändes ju bra att se vatten haha.



Tänk att jag mindes denna anläggning mycket större och huset vi bodde privat i flera ggr var rivet.


Vi fortsatte leta igen utan resultat. Bara en massa irriterande flugor och skit. En fästing kröp på min hals! Nej, en kopp kaffe sedan körde vi direkt hem. Det var vår svampplockarkarriär!


Det var skönt att komma hem och jag satte mig vid scrapbordet och gjorde en layout till Stuck?!. Deras första oktoberskiss är denna



Vit CS, det gula pappret från Crate paper och de andra från SC. Symaskinssöm och lite olika dekorationer. Foto på Haralds dotter Maria och barnbarnet Emma.

13 kommentarer:

  1. Lovely!!! Så snygga papper och en super härlig tolkning av skissen!! Gillar cirklarna också! Du kan du! Härligt med lite friluftsliv :-) Jag måste erkänna att skogspromenader inte är min starka sida :-) Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, visst var det en rolig skiss, din tolkning är ju outstanding! Haha, ja vi hade rätt kul iallafall och fint väder var det också! Kram

      Radera
  2. Hahaha...men det var ett gott försök....inte lätt för en sjöman...Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det Gunnel! Jag fick iallafall med sjömannen fast han ville helst titta på husbilar!

      Radera
  3. What a great take on the sketch! The colours are really lovely! Thanks so much for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  4. Love how you switch the chevron for triangle ! Very creative ! Thank you for playing at Stuck?! Sketches !

    SvaraRadera
  5. Jättefin tolkning! Gillar verkligen hur du tog dig ann skissen med dina "trianglar". Supersmart lösning! Kram Carina

    SvaraRadera
  6. How pretty, what a great mix of patterns too, thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  7. Thank you for joining us at Stuck?! Sketches! This is a lovely page, loving the triangle...hugs Sarah

    SvaraRadera
  8. Great page! I love the pop of teal. Thanks for joining us at Stuck?! Sketches. :)

    SvaraRadera