Translate

söndag 4 oktober 2015

Kanellbullens dag

Jo visst är det, kanelbullens dag, ingen har väl kunnat missa det! Jag valde att ta min fastedag idag i 5:2 ätandet. Jag hade en kusinträff hemma hos syster Anita och var ståndaktig. Inte helt enkelt, jobbigt men eget val ju.



Kusin Inger med döttrarna Anette och Monica. Mycket släktforskningsprat och annat, trevliga timmar.

Jag fick glädja mig åt detta istället, iallafall något att stoppa i magen.


Efter att ha börjat få ordning i klädkammaren så kunde jag sätta mig vid scrapbordet. Härligt att komma igång lite igen. Jag gjorde en layout till en utmaning hos Scrappegarasjen. Att använda, guld, silver, glitter odyl är kriteriet.


Jag använde vit CS med stämpling, guldspray och guldpasta. Mönsterpapper från SC och MME samt lite andra dekorationer. Foto på barnbarnet Charlies 11-årsdag. 

9 kommentarer:

  1. DET hade då jag helt missat :) Hade inga bullar ändå så det var väl tur kanske att jag var glatt ovetande :) Och du va ståndaktig!! Du är duktig måste jag medge även om jag inte gillar ditt tilltag!! En snygg LO har du gjort också!! Läckert med metall skimret och det cirkel pappret är så snyggt!! Härlig komposition och fina dekorationer!! MUMS!! Tack för en härlig stund med morgon kaffet:) KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja det var väl lika bra det, ni saknade dom inte iallafall! Det är härligt att ha kommit igång lite med layouterna igen, kram

      Radera
  2. Håller tummarna att du lyckas med 5:2 och kommer att känna att du mår bra av hålla på med det. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det Ulla, det är ju mest för knänas skull egentligen, fast jag har ju aldrig varit direkt överviktig, men ju färre kg på dom desto bättre tror jag, kram

      Radera
  3. Vilken härlig tolkning! Älskar allt det guldiga! Ha en bra dag! Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Så flott lo! Å ikke minst masse lekkert gull!
    Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring!
    www.scrappegarasjen.no

    SvaraRadera
  5. Herlig LO med flotte detaljer! Takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappegarasjen!
    DT Eva

    SvaraRadera
  6. Jättemysig layout, vad trevligt att du ville hänga med på månedens utmaning hos Scrappegarasjen.

    SvaraRadera