Translate

tisdag 20 oktober 2015

Veckans Skiss och annat

Tisdagar är som vanligt en ny skiss hos Veckans Skiss. Idag har jag ett kort som jag gjort för rätt längesedan till barnbarnet Jonathans födelsedag.



Framsidan på kortet  med papper från Bella. Passande till en mattelärare på gymnasiet tyckte jag. 

Jag har gjort klart en layout också, den är till En liten Butiks oktobertävling som är en bingobricka.


Jag valde den tredje vågräta raden, band, tårtpapper, mist och gult som huvudfärg.


Vit CS och mönsterpapper från SC och olika dekorationer. Foto på barnbarnet Rasmus från 1993.

Mellan några uppdrag tog jag en lite kortare promenad idag, blev iallafall 3 km så fullt tillräckligt känns det som.


Ser nästan ut som vi bor i en storstad här, rätt kul med sådana vinklar. Närmaste granne där är denna villan som börjar se lite risig ut.



Vy i hamnen från Malmbryggen. Därute satte jag mig en stund och njöt. En fiskebåt på väg in i full fart.



Det visade sig vara Christer, en gammal granne och tidigare hamnkapten.




På eftermiddagen var jag på kaffe hos min syster Anita tillsammans med kusin Gun. Vi hade några sköna lugna timmar. Anita hade bakat en ovanlig och god kaka som är glutenfri och nästan sockerfri.


Ingen fasta idag alltså, men var igår och ska bli imorgon, det går bra.

2 kommentarer:

  1. Jättefint kort, men jag gillade verkligen din LO till "en liten butik"! Så himla fint och somrigt med gult. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, javisst är gult fint! Kram

    SvaraRadera