Translate

lördag 20 februari 2016

Innedag

Ett riktigt kass väder idag, regn och blåst och efter att ha velat hit och dit så blev det en innedag. Skönt och välbehövligt tycker jag nog så jag har bara lite dåligt samvete. Harald åkte ut till sonen och lånade deras pastamaskin och jag provade att göra egen pasta som jag har velat göra så länge. För att vara första gången gick det riktigt bra. Jag lärde mig lite så nästa gång blir det ännu bättre.




Till middagen serverades då detta, Färsk pasta med parmaskinka och parmesanost.

Det mesta av dagen tillbringade jag sedan vid scrapbordet, jag har lite layouter på lager nu och idag blir det denna som är till Scrap the Boys februaritävling. En fin skiss



Vit CS och remsor av olika mönsterpapper med lite olika små dekorationer och cirklar sydda på symaskinen. Foto på barnbarnet Charlie som sitter hos kusinen med deras katt Sixten. Bara en vecka senare, förra helgen blev han överkörd och dog, så himla tråkigt, han var en sån go och fin kisse.

12 kommentarer:

  1. Awesome page! Thanks for participating with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  2. Jaha ja!! Fixar ihop lite pasta sådär bara :) Haha!! Du kan allt!!
    Och en fin LO med ett kärt minne nu då <3 Tråkigt!! Fina papper som passar så bra i färgerna till fotot. Kul att LOVE ordet kom till användning också :) Gillar dom pilarna,så snygga. Och cirklarna i symaskins söm, läckert. Så mycket att upptäcka, härligt!! Ha en skön söndag nu! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du gör mig alltid glad och de fina sakerna du skickade mig kommer väl till användning, jag tror nästan att jag använt det mesta, har några & kvar. Kram

      Radera
  3. Åhh så tråkigt med lille katten....har upplevt det en gång och det är hemskt..därför har jag innekatter nu...dock blev min första katt Tussi som var Gummans källing nästan 18 år och hon var alltid utekatt..så det är en chans eller risk man tar om släpper ut dom....Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det, men man tror ju att dom klarar sig. Nu kommer jag ihåg att du fick en källing från vår katt Gumman, minns så väl när dom föddes i Joels säng. Kram

      Radera
  4. Hej därborta i regnet! Ja det regnar här i Skånes mitt också. Inte kul. Vi behöver sol och lite blommor nu!
    Katt ja. Jag körde över en för länge sedan i Lerberget. Den dog inte, efter en halvtimme kom matte och fick ta sin katt till djursjukhuset. Inget att göra. Jag mådde dåligt lång tid efter. Katter ska inte springa ute bland bilar! Katter måste ha ett värde för dom som äger dom!
    Kram - nu hoppas vi på våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vår vill vi ha nu! Det måste vara hemskt att köra på ett djur vilket det än är, men min uppfattning är att katter är frihetsdjur och en olycka händer ibland. Sedan får ju var och en göra som de vill med sina katter, jag tror alla älskar sina katter oavsett om de är ute- eller innekatter. Kram

      Radera
  5. Love it, super cute and love the colour combo. Thanks for playing along with us at STB.

    SvaraRadera
  6. So sweet! Thanks for joining us at Scrap The Boys

    SvaraRadera
  7. Stunning love your take on our challenge at Scrap the Boys. Thank you for joining in.

    SvaraRadera
  8. Stunning love your take on our challenge at Scrap the Boys. Thank you for joining in.

    SvaraRadera