Translate

onsdag 3 februari 2016

Onsdag

En vanlig onsdag idag, nu är det bara att stå ut denna trista månad, jag får leta små vårtecken för att göra det lättare. En kall och blåsig promenad så efter hamnen gick jag upp till den lilla skogen Ärtan och Bönan.


Mer och mer tång samlas det längs med badstranden, nu får det snart vara slut på det.


Ensam flanör på badbryggorna.


Visar väl bara att det är rätt tomt här.



Höganäs AB


Denna utsmyckningen har jag nog egentligen aldrig riktigt tittat på. Är det någon som vet vad den egentligen betyder? Palmen, den mörka kvinnan och ormen?


Skogen i Ärtan och Bönan är nästan helt raserad i stormarna. Det mesta är en hel enda röra.




Detta är väl nästan lite vårkänsla.


Går mellanmjölk att odla? Gräset ser ju ut som på bilden på paketet.


I eftermiddag hade vi styrelsemöte i Fotoklubben, ett trevligt sådant.

Efter mötet körde jag och hämtade kusin Gun och vi fortsatte till Ängelholm, till Kristinas Scrappbookingbutik. 


Mina vita cardstock var slut igen, jösses vilken åtgång jag har på dom. Även lim och idag gladdes jag över att det var en ny förpackning som står upp och ner vilket kommer att underlätta. Några mönsterpapper från BoBunny åkte också med i korgen. Annars tycker jag att butiken tyvärr mer och mer blir en typ Pandurobutik.


Idag visar jag en layout efter Stuck?!s första skiss denna månaden. Min scrapvän Anna är gästdesigner där denna månaden, extra roligt alltså.



Vad glad jag blir när jag använder starka klara färger, jag har lite tappat bort det. Vit CS och papper från Studio Callico och Bella, lite olika dekorationer och foto på mina barnbarnsbarn Alva och Alice. Glädje!

14 kommentarer:

  1. Och jag blir glad av att bara SE på din härliga layout med helt underbara glada färger!! Den här är det definitivt "Feature" varning på och förmodligen en gästdesign plats också!! Magnifikt <3 Och underbara goa tjejer i så fina tröjor :) Ja håll ut nu i februari så har du ju vår strax där nere i södern :) Jag bjuder tyvärr inte på någon färgglad kavalkad hos mig ikväll, nåja någon liten färgklick är det mog ändå om jag tänker efter ;) Och tack för dina fina ord om min GDT tjänst hos Stuck?! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, för ovanlighetens skull är jag själv nöjd så det känns ju bra. Det är alltid roligt att titta in till dig, du bjuder alltid på något fint! Kram

      Radera
  2. Such a fabulous page, love the bright happy colours too! Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Laura, a nice sketch as always!

      Radera
  3. Så fin layout du gjort på tvillingarna. Tack för idag. Det var kul att träffas. Bilderna jag tog på dig blev inte så bra. Ha det bra! Kram Gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gun, ja det blev ju en trevlig utflykt! Kram

      Radera
  4. Jättefina bilder som vanligt,Jag kollade på Google och Konstverket på laboratoriet är skapad av Robert Nilsson 1947 och är en stengodsrelief som han kallade Av jord eld vatten luft skapade de gamle... Jag gissar att det är skapelsens träd och ormen i Paradiset och sen laboratorieutrustning och kanske atomer som klyvs och till höger kugghjul..Jag har faktiskt aldrig funderat på denna heller, men det är kul att ta reda på saker..Jaja det här var mycket ord så här vid midnatt..hahaha Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Gunnel, tänkte ju sedan att jag kunde kollat det, vad bra att du gjorde det, visst är det konstigt att man ibland inte ser saker som finns nära. Han har gjort mycket han Robert Nilsson! Kul att du skrev detta, kram

      Radera
  5. What a super cute page! I love what you did with the sketch! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  6. Loving this page - so fresh with the yellow and red! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches. Hugs Sarah x x x

    SvaraRadera
  7. Very good, Christel: it's a super fun page. Thanks for sharing at Stuck?! Sketches. Eli

    SvaraRadera
  8. This is so awesome! I love the colors and patterns you chose! Thank you so much for playing along at Stuck?! Sketches

    SvaraRadera