Translate

söndag 7 februari 2016

Söndag

Eftersom jag inte ens gick ut igår så längtade jag efter en promenad idag. Tidigt ut alltså i den friska vinden.



Det är på något sätt ett annat ljus nu och fåglarna sjunger fast inte dessa fåglarna.



Stormarna äter upp strandlinjen mer och mer.


Det var flera fiskare ute idag.


Samlingen har börjat till valborgsmässobålet tror jag.





Här mötte jag kändisar, syster och kusin!

I eftermiddag monterade vi bilder i Fotoklubben. Vi ska ha utställning på Naturrum på Kullaberg med vernissage den 1 mars och nu monterade vi foton på kapaskivor. Två storlekar på dom och dom är stora, alla fotona är från Kullabygden och utvalda för att täcka de flesta orter, årstider och tid på dygnet. Det är så många vackra foton, jag blev verkligen imponerad. Det ska bli jätteroligt att hänga alla och se hur det blir.


Bengt, Jörgen och Tom in action.


Bitte


Conny


Torsten och Kickan


Tom


Alexander, Torsten oc Kickan


Claes och Bitte


Conny håller stadigt


medan Claes försöker hitta kanten.

Vi hade fått vara i Inåramas lokaler i gamla brandstationen och när vi var klara gick en del av oss in till Pizzerian bredvid och åt.


Harald anslöt och åt tillsammans med oss.


Jag har gjort en layout till Scrap Africa och deras nyaste skiss i februari.



Nu frossar jag i färg och har inspirerats av bakgrunden i skissen, blommor i hörnet och dom sexkantiga formerna. Hur kul som helst! Foto på barnbarnet Ebba.

18 kommentarer:

  1. Vet du!! Jag tog också en promenad i ett BLÅSIGT Fjällnäs idag, så skönt. Inte så långt, bara ca 25 min men ändå. Det är den första efter förkylningen så nu kör vi :) Ja vad härligt att du frossar i färg, jag känner lika som du såg igår :) Gillar det gröna pappret och det röda text kortet massor!! Mysigt hur du tolkade in hexagon formen fast med flera små istället, fyndigt!!
    Jättefint foto också!! Så härligt att hälsa på hos dig och få en rejäl dos av inspiration, det behöver jag nu!! KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du är bättre med förkylningen och att du får tid till en promenad, hjälpte kanske med layouten haha! Tack för dina fina ord om min tolkning, jag hade riktigt roligt med den. Kram

      Radera
  2. Jag tror att fiskmåsarna sjunger på sitt sätt, det är bara vi som inte gillar melodin....:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har säkert så rätt Gunnel, tack för dom orden! Det ska jag tänka på, kram

      Radera
  3. Vilken fin dag det blev - försökte bli av med influensan på havspromenad, men ville inte smitta ner er i klubben! Njöt av vårvärmen och fågelsången i alla fall och hoppas på snabbt tillfrisknande! Fina bilder som vanligt - jag njuter av dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt roligt och vilka fantastiska foton! Krya på dig, vårvärmen och fågelsången är nog bra för tillfrisknandet också får vi ju se dina fina foton!

      Radera
  4. Amazing!
    Love the Fabulous background!!
    Thanks for playing with us at Scrap Africa!
    Xoxo

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig LO med mycket färg! Grattis förresten till vinsten med den lika färgglada och verkligen snygga LO´n hos Pixels and papers. Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina, det var ju jätteroligt att vinna! Piggar upp liksom haha! Kram

      Radera
  6. Härliga färger och fin tolkning av skissen! Tack för att du deltar hos oss på Scrap Africa!

    SvaraRadera
  7. The color combination is awesome Christel. That is a sweet and precious photo on your page. The beach looks so inviting. Thank you for playing along at Scrap Africa ...join us again in the next challenge. Enjoy scrapping :)
    Fondly,
    Asmah
    Scrap Africa DT
    Qinaahana Arts and Crafts {My Blog}

    SvaraRadera
  8. Great layout. Stunning colours and background. Thank you for playing at Scrap Africa.

    SvaraRadera
  9. beautiful!!! thank you for taking part in Scrap Africa challenge

    SvaraRadera
  10. Mycket fin bakgrund och färger & också vackert foto! Trevligt att se dig delta i Scrap Africa, vi tackar för det!

    SvaraRadera
  11. What a lovely and bright layout! Thank you for inspiring with Scrap Africa!

    SvaraRadera
  12. Beautiful page!!!! Thank you for joining us @Scrap Africa!

    SvaraRadera
  13. Such a pretty and festive page! ;-) Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

    SvaraRadera