Translate

fredag 29 april 2016

Oinspirerad

Jag har ont i ryggen, det är nog det som suger, och oerhört trött. Jag behöver vila och då blir det så tråkigt....  Städning hos dottern idag och det var segt. Först cyklade jag hem till Haralds syster Karin och vattnade blommor och då passerade jag bygget av ett nytt resecentrum. Det behövs verkligen i vår stad.



Jag gjorde en efterlängtad middag till mig själv idag. Sillfiléer, fyllda och dubbelpanerade! Jag gjorde en fyllning av purjolök, persilja, senap, lite grädde och kryddor. Potatismos därtill.



Eftermiddagsfika över torget hemma hos min syster Anita. Jag fick en sån där dubbelvåffla som är så god, kanske något mäktig, men hela gick ner haha! En jätteskön fika- och pratstund.



Jag handlade nya blommor vid vår ytterdörr och planterade. Tog efter dottern där!


Jag har scrappat lite som vanligt. Jag visar en layout som jag gjorde igår till cybercropen hos Engströms. Det var en utmaning som ska handla om Kärlek och jag kombinerade den med skissen hos Scrap Our Stash. I deras utmaning använde jag
List 1 Journal Card
List 2 Röd färg
List 3 Linjerat papper



Förutom budskapet Kärlek är jag inte så nöjd. Jag försökte mig på lite nytt genom att spraya ett hjärta som jag sedan fyllde med lite av varje. Mönsterpapper från American Craft och foto på dotter Mia. 
När jag gör sådant som med hjärtat hamnar jag tillbaks i 80-talet då jag höll på med bildterapi och liknande flummeri. Jag har lite svårt med det idag. Jag tycker bättre om det mer grafiska numera. 

Jag har precis pratat med Harald, han och Ola har haft mycket väntetid med broöppningar idag och kom till slut fram till Enkhuizen där de avvaktar sjövädret för att bestämma om de går ut i Nordsjön eller fortsätter på kanalerna imorgon. Jag saknar honom, det blir lite trist och jag hade gärna varit med.
Fredag igen och jag får önska en Trevlig Valborgshelg!

12 kommentarer:

  1. Fy då vad trist med din onda rygg!! Och ändå orkar du som du gör, du är en sann kämpe♡ Din layout är ju jättefin och en härlig tolkning av skissen. Tror din onda rygg spelar in så du inte känner dig nöjd. För det ska du vara tycker jag. Vilket fint arrangemang med vår/sommar blommor du har ordnat!! Här har jag precis planterat penséer bara:) Såg gott ut med din mat. Hoppas du får en bra helg trots att kärestan är borta. Snart är han hemma igen!! Var rädd om dig! Kram Anna ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du muntrar alltid upp mig! Det är inte alls dumt med penséer, passerat här, men de är så fina tycker jag. Ja, jag tycker den där seglingen går lite långsamt haha..... Kram

      Radera
  2. Din kropp säger till dig att du måste vila! Lyssna på den! /Anita

    SvaraRadera
  3. Visst är de blommorna fina tillsammans💛 Glad för din söta layout! Tur att jag kan pigga upp dig med jobbskratt ... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du piggar alltid upp mig med skratt och glädje, kram

      Radera
  4. Gillar din design och idén med hjärtat. Fint! Hoppas att ryggen blir bättre! Tack för att du delar med dig till oss på Scrap Our Stash! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll du, tack. Jag hoppas på en bättre layout nästa månad haha! Kram

      Radera
  5. Hej! Glad Vår vill man kunna säga, men den är ju inte så glad än! Min rygg är inte heller så glad, då får man ta det lugnt och inte bry sig för mycket om dammtussar. Blir väl bättre bara värmen kommer! Men mjukgympa, som jag går på en gång i veckan, hjälper både mig och de andra 10-12 som deltar. Men pollenallergi är inte kul. Tabletter, ögondroppar - ja men jag blir så trött! Normalt läste jag nånstans. Då är det bra om det regnar. Du gör så fina saker - inte jag! Ta det lite lugnt, läs en rolig bok, har du läst böckerna om Pensionärsligan? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, jag min goda vän Margareta satt just och pratade om hur mycket man måste göra nuförtiden för att hålla sig i form, inte så konstigt att vi pensionärer har mycket att göra haha! Trist med dina besvär, men vi får göra det bästa av det. Nej, dom böckerna har jag inte läst, är lite dålig på att läsa just nu. Har inte tid du vet..... kram

      Radera
  6. Lovely layout. Love the big centered heart. Thanks for joining us at SOS.

    SvaraRadera
  7. Such a pretty layout and fabulous take on the sketch challenge. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera