lördag 23 april 2016

Sjösättning och barnbarn

Tidig morgon idag för att sjösätta vår båt. Ett jättefint väder även om vinden är kall.

Jag var tvungen att stanna två gånger för att fota när jag cyklade ner till hamnen. En sådan vacker morgon.

När jag kom ner var redan Aeolus på väg.

Vi körde ut till vår plats och till den nya fina bryggan. Så härligt att vara på plats.

Vi fick vårt första besök i båten av Jonathan, Hanna och tvillingarna.

En tjej som redan nu vet hur man kopplar av och njuter i båten.

Jag cyklade hem och bakade en kladdkaka till dagens efterrätt och sedan till Sandflyget. Sönerna med partners har en weekend i Köpenhamn och jag ska sova där inatt. Det är vårmarknad i Höganäs och jag gick dit med barnbarnet Amanda.

Det vanliga krimskramset, det roar inte mig, men Amanda tyckte det var kul och hon handlade.

Jag hämtade maten vi skulle ha till middag, Biff Stroganoff med potatis och sallad samt kladdkaka med bär och vispgrädde. Biff Stroganoff tillhör mina favoriter och den gjorde jag igår.

Wille, Charlie, Ebba, Amanda och Harald.

Efter maten myste Hilda med Harald.

Ebba och jag spelade vår version av Gim Rummy, det är så roligt, men första gången för Ebba och hon tyckte det var svårt.

En layout från Fristadsträffen avslutar jag med innan jag ska lägga mig. Både lördag och söndag hade vi en inspirationsutmaning då vi kunde göra vad vi ville. Det blev det sista jag gjorde båda dagarna och det kändes lite panik och blev därefter. En är denna

Vit CS med miststänk också använde jag genomskinliga plastpapper, kommer just inte ihåg vad det heter. Barnbarnsbarnet Alice räknar på tärningarna när vi spelar spel.

1. Jag blir helt TAGEN av dom första fotona på blommande träd och en KLARBLÅ himmel, helt makalöst vackert!!! Och så härligt att ni fått i båten även om jag verkligen fortsätter att hoppas på husbils alternativet :) Härliga foton från marknaden också med gosedjuren , munken, munkarna och på Amandas läckra röda hår!! Layouten är även den så fin!!! Gillar dom genomskinliga arken och så passande till fotot då hon räknar!! Jag ligger verkligen efter i drillningen av vår snart 3åriga Arvid :) Vet du jag har bara öppnat och tittat på mina papper i mitt kit men inte hunnit med mer. Hoppas på en lugnare vecka nu för oss båda, särskilt för din del tror jag ;) Tänk för en vecka sen satt vi och fikade lite frukost ihop innan vi började pyssla... Fort det går!! Ha en bra dag!! Kram Anna :)

1. Tack snälla! Ja vi får väl se hur det blir, vi hoppas också!!! Och du, bry dig inte om den där drillningen, Arvid kör ju bilar! Ja, den här veckan har bara swichat förbi (förresten så kan jag det nu, har äntligen fixat till det). Känns som igår som jag tänkte och såg fram emot träffen. Imorgon ska jag sätta mig vid scrapbordet! Kram