Translate

tisdag 26 april 2016

Tisdag


Dagen började kl 8 på Siöcrona med träning och utvärdering av artrosskolan. Det var skönt att träna igen, men känns i kroppen. Jag frågade sjukgymnasten om den där yrseln jag får ibland, det är inte kristallerna eftersom den yrseln är väldigt kortvarig. Hon menade att det kommer från nacken, att något händer som jag redan glömt, men hon visade mig vad jag ska göra för att motverka det. Det kändes bra.


Jag fortsatte till KDFF för att städa. Vad gör man inte för att kunna köpa en massa scrapsaker. Fem toaletter, 4 duschutrymme och 3 stora omklädningsrum. Det är nytt och fräscht så det går ändå snabbt och lätt.


Vädret är jättekallt, inte skönt alls så det var skönt att komma hem igen efter att ha handlar. Min handlare är ju inte hemma. Harald och Ola klagar också över vädret, de har 5 grader och hård vind därnere i Holland, konstigt. De ska iallafall börja färden imorgon och går först i kanalerna upp mot Amsterdam.


Jag gjorde en jättegod middag idag, Laxgryta med curry som jag serverade med nudlar. Det var jättegott, det blev lite improviserat, jag hade inte grön currypasta så jag tog röd istället. Det blev inga räkor heller, men det blev ändå jättegott. Dotter Mia kom direkt från jobbet och åt middag med mig, så roligt att få en pratstund


Det är ju tisdag och en ny skiss hos Veckans Skiss. Denna veckan är det jag som ritat skissen. 


Jag använde även moodboarden hos Scrap the Girls.


Jag inspirerades av färgerna, de runda formerna och att använda text till i mitt fall, mitt barnbarn.

Jag vände på skissen ett halvt varv.


Jag använde papper från ett nytt kit från Dear Lizzy, stämplade lite små texter i bubblorna och lite andra texter till mitt vuxna barnbarn Anna.



6 kommentarer:

  1. Ja vad gör man inte för att kunna köpa härliga scrap saker!! Men jag beundrar dig som orkar städa och feja överallt !! Heja Dig! Vilken härlig skiss du gjort , du är väl för duktig du. Och din egen tolkning likaså. Bra idé att vrida på den. Jätte fina färger och papper och fin tjej!! Tack för härlig inspiration. Mysigt att du och Marie fick en liten mat stund på tu man hand <3 Undrar vilken fiskrätt det blir idag? Ha det gott kära du. Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just vadsomhelst...... Fast just nu känns det som köpstopp vore på plats, min mappvagn med mönsterpapper bågnar..... Tack för dina ord! Laxrest idag haha! Kram

      Radera
  2. Lovely take on this months mood boar. Thanks for playing along with STG xxxx

    SvaraRadera
  3. Åh skulle bra gärna vilja veta vad du skulle göra när du får yrsel. Händer nämligen mig också då och då och jag tror att det kommer ifrån nacken. Gillar din LO denna vecka den har så underbara färger och det blev så bra när du vände på skissen. Snyggt! Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Jo, lite svårt att förklara så här, men man ska köra in hakan (så att dubbelhakorna kommer fram), slappna av i axlarna och släppa ut, upprepa minst fem ggr och flera ggr/dag, gärna också för att förebygga. Ganska lätt att göra alltså. Jag har inte haft den yrseln nu så jag har inte kunnat testa när jag har det, hoppas det hjälper för det är ganska obehagligt att ha sådan yrsel. Kram

      Radera