Translate

tisdag 10 juni 2014

En ljuvlig dag

En cykeltur  denna ljuvliga morgon, jag tog cykelkartan med mig och styrde färden mot Viken, 1,9 mil blev det.

 
Ett jättefint hav även denna dag.

 
Åh, fyra små svanungar.

 
Här är nog en slags egen konstruktion.

 
Det var otroligt god sikt och Danmark känns nära.

 
Jag bockade av två kontroller på min karta och sedan letade jag efter två i Viken. Jag cyklade runt några gånger utan att hitta dom. Det gör mig jäkligt irriterad även om det inte är det viktigaste. Jag hade från början tänkt fortsätta söderut, men lusten försvann när det inte fungerade.


 
Kaprifolen börjar också blomma.


 
Jag cyklade hem, packade mat och fortsatte ner till båten. Nu är all krom putsat och man blir riktigt bländad, haha. Det är skönt väder att jobba i.


 
Sedan är det extra skönt att sätta sig med boken.

 
Vi fick besök av Jonathan, Hanna, Alva och Alice. Töserna tyckte verkligen om att vara i båten och hade roligt. Vi vuxna firade första besöket lite med vars ett glas rosévin.


 
Vi badade och töserna älskar att bada, vad det är roligt att få vara med om.




 
De åkte denna lite halvvägs ifrån och hade helkul. Pappa också som synes. Töserna badade nakna idag och jag vill inte lägga bilder där dom syns i helkropp.

 
En nöjd familj.
Harald och jag fortsatte med att premiärgrilla och äta middag i båten. Vi har en gasolgrill i aktern och dessa köttbitar blev riktigt goda. Nypotatis, bearnaisesås och sallad till, det var verkligen njutning denna fina kväll.


 
Jag har läst slut en bok, en riktigt märklig historia som blev spännande efter ett tag. Ingen riktig ahaupplevelse men helt klart läsvärd.

1 kommentar:

  1. Din rubrik: En härlig dag stämmer fint med dina bilder!

    SvaraRadera