Translate

onsdag 11 juni 2014

Skitiga naglar

Idag blev jag kallad till arbete på Sandflyget och då rusar jag såklart dit. Tänkte mig först en promenad, men blev överraskad av ett formidabelt skyfall. Jag fick skula på vårdcentralen där jag var för att lämna lite prover och sedan gick jag hem för att avvakta.  Jag tänkte istället ta invallningen efter jobbet och gick till Sandflyget.

 
Taket på framsidan är klart och byggnadsställningen borttagen. Jag skulle rensa framför huset och tänkte väl att det är väl snabbt gjort. Herregud, massor av gammalt takpapp, träbitar, plåtbitar, cement och tegelbitar och dessa hade liksom gömt sig i högt gräs. Vad jag slet och fyllde fem plastsäckar och händerna kolsvarta trots handskar. Citron var det någon som sa, jag ska prova med det.


 
Joel kom och hjälpte mig att slå gräset och det blev hyfsat som en första rensning. Jag blev skittrött och det var nästan att jag ringde Harald för att bli hämtad. Någon promenad blev det inte, jag kände mig riktigt sjuk. Alla säger till mig att jag inte är 28 längre, men det kan väl inte bara vara det?

 
Wille kom för att spela med Harald och tränar nu för 3 låtar som ska spelas på skolavslutningen,


 
Med posten idag fick jag ett beställt halsband som jag blev jätteglad över, känns som min stil, om jag nu har någon sådan. https://www.facebook.com/home.php#!/pages/Art-to-wear-by-Eva-Wadenhed/185892898117389
 
Ikväll var vi och min syster bjudna på middag hos kusin Gun och Göran.

 
Gott bubbel att starta med.




 
En väldigt god kall grön ärtsoppa med pepparrotsgrädde, mums.

 
Huvudrätten, inte dum den heller, citronkyckling med parmesanpotatis och sallad, så gott.

 
Efterrätt till kaffet, mandeltårta med jordgubbar. Vad vi njöt och vi hade en riktigt trevlig kväll medan solen försvann i molnbanken.

4 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom och tack för fina bilder. Mina blev inte så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack själva, jag tyckte jag såg en jättefin bild på fb!

      Radera
  2. Efter allt ditt slit måste det vara skönt att gå till dukat bord och med denna fina menyn. Ser jättegott ut. Haralds extraknäck ser lite lugnare ut än dina städuppdrag + allt annat som du går, så som andra säger tänk på att orken faktiskt avtar med åren så ta det litta lunt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt! Jag tycker att jag tar det lugnt, men ibland blir jag för ivrig med att bli klar med saker.

      Radera