Translate

lördag 10 januari 2015

Konfirmation

En stormig dag och en trevlig konfirmation. Det var barnbarnet Sannas tur att konfirmeras och vi samlades i kyrkan klockan 14. Det höll på att börja illa, det fanns levande ljus i glas vid bänkraderna, men de nytända ljusen var lite för långa och det tog fyr i barnbarnet Ebbas hår. Folk skrek och jag stod närmast och fick det släckt innan det tog fart. Mycket lukt och Ebba blev såklart jätterädd. Sedan tog konfirmationen vid, en sån där modern som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om.




 
 


 
Storasyster Anna fotograferade också.

 
Tillbaka hemma hos familjen fick vi jättegod mat, fläskfilé med pastasallad/potatisgratäng, goda såser och ostar.


 
Och en helt underbar tårta som en god vän gör. Det är maräng och jag älskar det, det är min absoluta favorit.

 
Jättetrevlig samvaro med hög stämning och skratt som vanligt, tusen tack!

 
Presentöppning med många fina saker.
Vi promenerade hem i stormen, hua vad skönt att vara hemma.

3 kommentarer:

  1. :) vad det nu betyder, men du har läst och det tycker jag är roligt! Jag fattar att det är en smilys eller vad det heter.

    SvaraRadera