Translate

söndag 1 mars 2015

AlltOmScrap

Söndag idag och dessutom den första söndagen i mars månad. Årets första vårmånad! Härligt. Dags idag för AlltOmScraps månadsutmaning, http://tidning.alltomscrap.se/2015/03/stampla-pa.html Mitt bidrag där är denna layout:


Stämpla på är temat för månaden med minst 5 stämplar och just 5 har jag använt på den vita cardstocken. Några dekorationspapper och dekorationer också har jag maskinsytt och använt sytråd. Ett antal år gammalt foto på barnbarnet Ebba när hon provade gamla kläder på Biblioteket. Gå in och kolla de andra tjejernas layouter och framförallt sprid och tolka så att vi får fler tolkningar varje månad.

Igår lördag vaknade jag alldeles för sent (tog väl igen dålig sömn i veckan) och det var dimma! Vi har det som tema på nästa månadstävling i Fotoklubben, men jag hade svårt att ställa om i mina tankar så det fick vara fast det grämer mig. Jag hade ju planerat att äntligen börja bada, jag vet inte varför jag varit så trög i vinter, men nu jäklar.... Åh, vad jag blev glad av detta, det är bara så skönt och framförallt känns kroppen och sinnet helt nytt!



Dimman låg tjock i hamnen.


Jag tog trappan idag.


Solen försökte tränga sig fram genom dimman.


Två tjejer som hade riktigt kul (jag fick fota dom).

Till kvällen åkte vi buss in till Helsingborg för att besöka våra vänner Ola och Marie. Årets, eller egentligen förra årets, whiskyprovning var aktuellt och då är det bäst med buss! Två andra seglarvänner, Mike och Karin var också med och det är så roligt att träffas.


Karin och Marie


Harald och Mike


Ola har dukat fram till whiskyprovningen och myser över att få överraska oss ordentligt.


Vi provade 5 olika sorter, alla skotsk whisky och vi är totalt odugliga, det är liksom mest en rolig grej.





Jag kör med min Baliblus och inlandsisens härjningar.


Så var det klart och alla sorterna presenterade, här från vänster den billigaste till den dyraste. Denna gången har jag svårt att välja någon favorit, men jag tror det var Jura.


Dom bjöd på en fantastiskt god rätt, en jordansk med så goda smaker och en god sallad med fänkål därtill.


Till efterrätt en brödpudding med whiskysås, helt nytt för mig och värdigt gott, sådär riktigt onyttigt gott.  Tack för allt! En väldigt trevlig kväll buss hem i den alldeles nya vårmånaden!





6 kommentarer:

  1. Åh, jag trodde först fotot på Ebba var nåt gammalt foto på mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har rätt, jag tänkte inte på det innan!

      Radera
  2. Ja det trodde jag också ..ni är jättelika...samma fina leende...en stor tillgång att ha...den närmsta vägen mellan två människor är ett leende.....:) Och Titte "inlandsisen" har gjort ett jättefint jobb...
    Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Gunnel! Och tack för din uppmuntran haha!

      Radera
  3. Gillar ditt gröna tema på din fina LO. Så mysigt med den lösa sytråden och alla maskin sömmarna. Jag blev så i gasen när jag såg era alster och utmaningen så jag gjorde en LO jag med. Ska fota den idag. Menar du att du BADADE UTE? Visst ni är veckor före oss men ..... :-) kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack, nu ser jag fram emot att se din tolkning. Ja, bad ute, tre ggr men med bastu emellan. Byggnaden du ser där längst ute på bryggorna i första bilden är en bastuanläggning och det är helt underbart.

    SvaraRadera