Translate

onsdag 25 mars 2015

Sova

Jag har nog en lite rubbad inställning till sömn, kan sova precis var som helst, på bussar, tåg, i bilar, på golvet, för att inte tala om båten, där sover jag allra bäst. Jag kan samtidigt i perioder ha väldigt svårt att sova, då är det något som triggas igång i hjärnan och det blir stört omöjligt. Tack och lov så skiftar det och numera gör det inget, jag kan gå upp och sitta några timmar med datorn, jag ska inte på jobb dagen efter. På den tiden stressade det mig oerhört om jag inte kunde sova. Det här är ju ett problem för många i dagens samhälle och liv, lite skrämmande är det nog. Alla har nog sin erfarenhet av detta. Nu hoppas jag på en god natts sömn efter en sömnlös.
Nu trappar jag ner cortisonet och det ska bli skönt när det är klart, jag tror inte det är så bra. Ansiktet blir långsamt lite bättre, men det kommer nog att ta sin tid. Nu ska jag testa en lapp istället på nätterna och se om det blir lättare, den kan ju användas även utomhus om jag vill skydda ögat eftersom jag fortfarande inte kan stänga det.



Hej och hå!

Våffeldagen idag, jag använde detta receptet och tillsatte lite vanilj och kardemumma, http://www.recept.nu/peter-eriksson---politikervecka/efterratter-godis/agg-mejeri/mormors-vafflor-med-glass-och-sylt/


Fotoklubben har haft styrelsemöte hos mig och barnbarnet Wille kom för att spela gitarr med Harald så det har varit fullt upp.




Jag slutförde en layout till en av mars månaders skisser hos Stuck?! http://stucksketches.blogspot.se/2015/03/march-15th-challenge-reveal.html



Ibland kan det vara riktigt bra  med alla gamla papper som ligger, detta tyckte jag passade så bra till fotot från våra seglingar i Skottland med sitt keltiska mönster. Vit cardstock med mistspray, tårtpapper och lite olika dekorationer varav jag gjorde mina tofsar igen eftersom jag tyckte att även dessa passar Skottlandstemat. Vi seglade i Skottland i början av 2000-talet och fotot på mig och maken är från då.






15 kommentarer:

  1. Wow så läckert med det gröna och den slilrena cirkeln!!! Härligt också med misten på bakgrunden. Och ramarna ttill vänster om fotot.... Gillar! !! Säger som du, näst efter VS är det den här jag tänk försöka mig på. .. :-) Tycker du ser ut att ha blivit bättre i förlamningen. Skönt att du får börja trappa ner på kortison kuren. Men den har nog varit nödvändig. Sov gott nu♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för din gulliga respons, visst är det roligt med alla utmaningarna och som vi kan kolla varandras lösningar. Kram

      Radera
  2. Det ser mycket bättre ut nu! Skönt! Fortsätt att vila så tror jag att det går över fortare. En kommentar till så har jag väl fått ihop max lotter! Kram Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas du har tur i utlottningen, du har verkligen varit flitig med kommentarerna och det tycker jag är kul! Kram

      Radera
  3. Hej! Inte tycker jag att du vilar...håller igång hela dagarna! Har du fått veta vad du lider av? Kanske du skulle kontakta infektionsmottagningen i Hbg, de är jätteduktiga! Du har ju faktiskt varit långt borta...... Hoppas det blir bättre även utan cortison. och så hoppas vi väl på lite sol eller hur? Kram från ett kallt Höör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jag vilar haha! Jag ska på återbesök på Öron och då ska jag kolla upp ordentligt. Tack för din kommentar! Kram

      Radera
  4. Such a pretty page, love that colour combo and the details in your background! Thanks for playing along at Stuck?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much! I like your sketches!

      Radera
  5. Thank you so much for joining us at Stuck?! This is beautiful, I love the colors and the background!

    SvaraRadera
  6. Fabulous page, love the watercolor background! Thank you for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  7. Ta väl vara på dig! Kramar.

    SvaraRadera
  8. Love all those layers! Thanks for playing along with us over at Stuck?! Sketches!!

    SvaraRadera