Translate

torsdag 19 mars 2015

Gör mitt bästa

Jag gör mitt bästa med att ta det lugnt och får erkänna att det inte är så svårt, jag är tillräckligt påverkad av mina besvär för att inse behovet av att vila. Ansiktsförlamningen har snarare blivit värre än bättre, men nu hoppas jag på medicinen. När Harald kom hem efter dagens båtarbete i vårvädret satt vi på balkongen i solen. Han föreslog en flaska mousserande vin för att fira våren tills han kom på att det nog var ganska onödigt eftersom jag hällde in i munnen på ena sidan också rann det ut på andra sidan. Ungefär så är det, också det mest jobbiga, ögat. Jag har alltså varit hemma idag, men visar några bilder från i tisdags förmiddag.



Arbetet med att samla ihop all tång från stranden inför sommaren har börjat. Det är väl ett vårtecken om något!


Syster Anita var snäll och hämtade ut några ögondroppar och kom upp med och vi fick en pratstund på balkongen. 
Posten kom med en så fin överraskning, ett jättefint kort av scrapvännen Anna, http://urascrap.blogspot.se/2015_03_01_archive.html Hon har gjort kortet med nagellack, så kul också gillar jag texten så mycket. Dessutom har hon skrivit så fint till mig inne i kortet. Det är fantastiskt att få vänner via sin hobby!


Det knackade på dörren och där stod den lilla familjen Nilsson/Sjöberg och Alva och Alice lämnade över denna gulliga blomma till mig. Kan man annat än smälta? När de kommit hem pratade de mest om att Harald inte hade byxor på sig, det ska man ha sa dom (jag fick en liten video på messenger från dom). Så nu vet han det, det duger inte att tappa stilen.....



Det blir tid för att läsa, tänka och vila medan Harald dammsuger och lagar middag, idag blev det stuvad blomkål med falukorv, det var gott. Jag måste också tillägga att jag skulle varit på Fotoklubben ikväll, men lämnade återbud, bara så ni vet att jag sköter mig.

8 kommentarer:

  1. Skönt att det inte var en stroke o att du får vara hemma o vila!!! Krya på dig nu o ta dig tid för vila o att vifta på tårna. Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jätteskönt, lättare att stå ut med ansiktsförlamningen när tanken på hur det kunde varit. Tack snälla! Kram

      Radera
  2. Hej!
    Du får köra med sugrör. Tejpa fast det i munnen så att det inte rinner ut. :-)
    Vi saknade dig på klubben ikväll, men jag berättade vad som hänt och det gick ett sus genom salen då jag nämnde ambulansen.
    Alla hälsar till dig.
    Torsten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, jaja, lite överdrivet i mitt tycke, men jag har ju förstått rutinerna och man visste faktiskt inte, det var ju precis i början på ansiktsförlamningen då, nu är den värre. Tack för hälsningen!
      Ja en bra tanke om jag vill ha lite fredagsvin ikväll haha!

      Radera
  3. När jag hade Bells pares så vallfärda umgänget till Sandflyget för att få sig ett rejält skratt !! Räkna med kaffe fläckar i minst en månad framåt, och på den tiden röka jag med och det blev väldigt roliga ljud varje gång man skulle ta ett bloss..... inte för att skrämma dig med det var 10 års sen och jag ser för jävlig ut emellanåt ... :) jag har alltid fått höra att många gånger kan stress utlösa ansiktsförlamning, men inte i våra fall då vi aldrig stressar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är rolig du, jag förstår ljudet precis! Jag bryr mig inte så mycket om utseendet, är ju äldre och då är det inte så viktigt, jag tror ni tycker om er mamma även om hon sned mun och annat. Det sista är ju bäst, men vi stressar inte, något överaktiva möjligtvis.

      Radera
  4. Bra att du sköter dig och vilar!!! Härligt att du har din fina familj omkring dig! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu har suttit i soffan sedan halv fem imorse..... Kram

      Radera