Translate

måndag 18 maj 2015

Det drar ihop sig

Sista veckan innan segling och det börjar gå upp för oss att allt ska fungera. Hela dagen har Harald hållit på med värmaren i båten som inte ville fungera, men efter mycket jobb så fick han igång den, puh, där sparade vi 5000 kronor! Gasolgrillen återstår nu, men den känns inte riktigt lika viktig. Min nya macdator har strejkat, säger att startskivan är full och ingenting har fungerat med bilder. Jag har lagt över i stort sett alla bilder och filmer på en separat hårddisk, men det har inte hjälpt. Panik! Barnbarnet Jonathan lovade komma för att hjälpa mig och han hittade felet! Det finns två papperskorgar, en vanlig som jag använt och där har misslyckade bilder hamnat och en i Iphoto där alla bilder och filmer jag tagit bort efter att ha överfört dom till annan hårddisk! Hur fasen ska man fatta allt undrar jag? Tvättstugan idag för att ha så mycket som möjligt rent och en del ärenden. Presenter och kort skall vara klara och jag haltar omkring med mitt onda ben. Eftersom Jonathan skulle komma så gjorde jag middag till dom och även dotter Mia kom. Hanna hade med sig Alvas och Alices bröllopsklänningar som behövdes sys in så det gjorde jag också. Jo, förresten syrran kom också, hon åker bort några dagar och vi behövde bestämma lite eftersom hon passar vår lägenhet. Vi fick en skön kaffestund på balkongen, det var skönt med en paus då i matlagningen.


Jag gjorde en efterlängtad rabarberpaj till efterrätt, det är bland det bästa jag vet, http://www.ica.se/recept/knackig-rabarberpaj-715053/



Middagen blev köttbullar, potatis, sås, broccoli och lingon.



Alva och Alice föredrog glass till efterrätt.





Alice höll på med mamma Hannas hår, en blivande frissa kanske?

Ikväll är vi ganska matta, men imorgon kör vi igen!!!!!




6 kommentarer:

  1. Lyx att bara få ett sms: kom nu, middagen är klar:) Och vilken middag sen, mums!!

    SvaraRadera
  2. Ja Marie ,vilken lyx, som du alldeles säkert är så väl förunnad!!! :) Nä Christel ,HUR ska man kunna vet ALLT???!!! Håller med dig helt och fullt! Datorer är bra när dom fungerar men om det blir nåt fel så blir man (läs Anna) helt ställd!! Vilken underbar middag du gjorde!!! MUMS!!!! Ååå dom är ju såå söta dom små tjejerna!!! MYYYS!! Synd att det inte är hav här i Edsbyn, då kunde ni ju ta en avstickare hit ;) Fast det borde ju gå segla till Söderhamn och därifrån är det bara en knapp timme till oss :) Haha!!! Kram din vän bond bruden:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, då hade vi seglat dit haha! Söderhamn, det är långt det...... Kram

      Radera
  3. Hej! Vart ska ni segla? Något jag missat....eller bara dit vinden bär?
    Såg på Fråga doktorn igår på TV, de sa att om man hade ont i ljumsken och i knät, så kunde det vara höften som det egentligen rörde sig om. jaha, kan du inte gå och kolla ditt knä innan du åker ut på havet? Verkar inte bra, tycker jag.
    Akta er för hagel och åska, det blir så kallt....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte någon långsegling direkt, men det mesta av sommaren går snabbt åt. Vi ska först en tur till Tyskland och Polen, ev upp till Öland, sedan hem någon vecka innan Bohuslän. Syster min såg också det så troligen kan det vara så. Jag hinner inte kolla nu, hoppas på att det klingar av igen, blir det för besvärligt får vi väl segla hem igen. Också hoppas vi på varmare väder! Kram

      Radera