Translate

torsdag 14 maj 2015

Scrap The Girls

En ny rolig sida med utmaningar har jag hittat, med en härlig titel, Scrap The Girls, http://scrap-the-girls.blogspot.se/2015/05/may-challenge-reveal-part-1.html
Maj månads utmaning är denna skissen, en fin med många lager papper som jag gillar.



På min tolkning har jag använt en mörkblå cardstock och sedan papper från Bella. Några andra mönsterpapper blev det också, två flairs, tags med band och sytråd, tjocka stjärnor som är så fina och några ankare. Foto på mig i vår tidigare stora båt som vi seglade långt med.

Kristi Himmelsfärdsdag idag och jag har haft en riktig slödag, ja nästan iallafall. Jag sydde de där skydden till grill och utombordsmotor och de blev bra och kom på plats i båten.

Jag cyklade in om till sonen Andreas och vi hade en mysig kaffestund på deras altan som håller på att byggas ut. Vädret är fortfarande kallt tycker jag, men det kanske är normalt för årstiden.






13 kommentarer:

  1. Ännu en underbar LO och en jätte härlig skiss.Då har vi alltså en ny sida igen :) Ha Ha !!!! :) Jag såg att DT teamet hos ARTastic var rörande eniga med mig angående din LO hos dom :) Heja Heja!!! Tänk vad läckert om du skulle vinna igen!! Skönt att du tillåtit dig att slappa lite idag då!! Bra jobbat! Kram på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna, jag tror inte jag ens vill tänka tanken..... Kram

      Radera
  2. Skönt och slippa klippa gräs mer eller det finns lite kvar? Ser härligt ut och Kalle myser också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns lite kvar på gatusidan fast den försvinner väl på något sätt. Kalle kom barbent, byxorna i tvätten sa han..........

      Radera
  3. This is gorgeous and such a beautiful colour combination !! Thank you so much Christel, for joining us at STG.

    SvaraRadera
  4. Stunning layout, your colours match so beautifully with your photo. Thanks for joining us at Scrap The Girls.

    SvaraRadera
  5. A nautical layout scrapped to perfection!!!

    SvaraRadera
  6. A gorgeous photo in a gorgeous page. Thanks for joining us at Scrap the Girls :)

    SvaraRadera
  7. Love the nautical theme - perfect colours of course! Thanks for sharing your take of the Scrap the Girls Sketch!

    SvaraRadera
  8. great page! I love the colours and the photo looks like fun! Thanks for joining us this month at Scrap The Girls! Good luck xx

    SvaraRadera