Translate

måndag 11 maj 2015

Promenad och scrap

Gårdagen förflöt i ett halvt medvetslöst töcken, jag var så jäkla trött och nu menar jag inte bakis eller något liknande. Jag hann helt enkelt inte dricka så mycket vin. Det tog en jäkla tid att återställa hemmet med disk och annat och sedan skulle jag ha barnbarnen Amanda, Ebba och Wille på middag. Mia förbarmade sig att sa att vi skulle komma till henne och äta. Hon passade Alva och Alice så vi gick dit på eftermiddagen.


Dom var på lekplatsen när vi kom.


Wille testar tvillingarnas nya affär med vimplarna som jag gjort.


Bus i soffan.

Jag sov sedan i 12 timmar, frös och mådde inte bra, men vaknade med lite ny energi. En morgonpromenad i en kall vind men ändå fint väder.






Jag har haft lite tid för schappande idag och bl a gjort en layout till en utmaning hos Sketchabilities, http://sketchabilities.blogspot.se/2015/04/sketch-138-design-team-reveal.html Skissen är denna



Jag vände på skissen ett halvt varv och använde vit cardstock som jag sprayade med mist och stämplade händer som på fotot. Udda papper ur gömmorna, några tags, två flairs varav en från Berlin. Metallblommor, några knappar och ett fredsmärke från ett slaktat armband. Foto från Berlin och en del av muren som är målad av olika konstnärer. Den här målningen gillade jag.

Jag har glömt att skryta lite med en vinst hos ARTastic, jag blev så glad för det.




16 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Vila nu, skäller en bekymrad dotter!

    SvaraRadera
  2. Ja,a !!!! VILA nu skäller jag i kör med Marie!! Klart att du blir trött efter en sådan baluns, även om det ju är roligt!!! Nu ska jag vara trevlig igen :) Vilken härlig LO!!! Allt ifrån fotot till utförande och prickiga papper, GILLAR!! Nu fick jag lite välbehövlig inspiration igen!!! Deras skisser är så fina men jag blir ofta handlingsförlamad för dom är sååå fina liksom. Inte så som jag brukar göra, så kommer du och bara GÖR på ditt sätt och då lossnar mina tankar och jag ser utanför boxen lite!! TACK, min fina vän!!! Var rädd om dig nu!! KRAM Anna :) Och GRATTIS igen till vinsten hos ARTastic! MIN Christel :) HON kan hon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hjälpas åt, Anna:)

      Radera
    2. Haha du är för rolig, tack för dina gulliga ord! Jag blir glad över dina fina kommentarer och uppmuntran. Och, jösses, mina barn har fått någon som håller med dom haha! Kram

      Radera
  3. jätte fin layout och vackra bilder :) tack så mycket for att använda skissen från Sketchabilities

    SvaraRadera
  4. Ja..känner mig tjatig..men kroppen vill ju vila...skönt ni snart skall segla, då blir det läge till det....Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men tjata på haha! Ja jag ser verkligen fram emot vår segling nu, då blir det lugnt!

      Radera
  5. Här kommer en till som känner sig tjatig och uppmanar dig "på skarpen" att dra ner på stora gille som gör att du blir helt slut. Bättre att spara på krafterna så de räcker länge .................... till. Jag blir helt slut när jag har haft mina barn och barnbarn på mat mm så jag förstår dig och vi är ju inte så många men man vill ju orka. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, men jag är inte van vid att ta slut, det irriterar mig något oerhört! Kram

      Radera
    2. Jag blir också irriterad att jag tar slut och inte kan hålla på som vanligt längre. Jag försöker tala om för mig att jag måste få känna så, så jag förstår dig så väl. Jag kommer i håg min mamma att hon ville att vi skulle dela upp oss så att två familjer kom i taget och i dag förstår jag henne och vi var ju totalt bara 4 barn med 3 respektive och 7 barnbarn och det är ju inte i de antalet ni är som träffas. Vila upp dig till nästa träff.

      Radera
  6. Great take on the sketch. Thanks for playing along at Sketchabilities

    SvaraRadera
  7. Great take on the sketch. Thanks for playing along at Sketchabilities

    SvaraRadera
  8. Wonderful layout!! Thanks for playing along at Sketchabilities

    SvaraRadera