Translate

onsdag 27 maj 2015

Limhamn

Igår stannade vi i Limhamn, vi skulle köpa några saker på båttillbehörsbutiken Hjertmans som ligger här i småbåtshamnen och vi hade också lovat varandra att inte ha bråttom. Efter en skön långfrukost så gick vi iväg för att handla.


Vår Aeolous och Eos bredvid varandra.


Vi kan inte säga att vi längtade ut på havet precis.


Kastanjen blommar


Vi fick låna Eos shoppingvagn eftersom vi skulle köpa en massa dricka, vi hade glömt att det är praktiskt med vattenflaskor ombord. Jag skrev i går att mitt knä var bättre och det är det kanske, men jag klarar ju inte av att gå längre sträckor blev jag varse.

På Hjertmans inhandlades en stävstege (mitt onda knä) som vi fick lämna tillbaka igen för att den inte passade. Vi har ett ankare hängande i fören och det är det som ställer till det. Tradigt att det inte gick. Vi köpte iallafall nya förtöjningstampar som vi tänkt länge och bara det underlättar vid tilläggningar.



Barnbarnet Anna, som bor i Malmö, såg på Facebook att vi låg här och hon chattade och frågade om vi ville ha besök. Det ville vi ju gärna, jag blev jätteglad och hon kom som en frisk fläkt, hon är en underhållare av stora mått!



Jag hade gjort en stor sats köttfärssås så vi kunde äta tillsammans.



Här åker hon iväg igen efter några trevliga timmar. Detta transportmedel diskuterades, haha, vi är inte födda i samma tidsera!

Harald blev sjuk, han fick en kraftig magkatarrattack, kräktes våldsamt och fick lägga sig att sova. Det känns som att det börjar bli skit med oss, men Harald klarar ju ändå mycket mer nu än han har gjort så det är vi glada för.

Ann-Marie och Micke kom ner en stund till oss senare på kvällen då de kommit hem från besök hos barn och barnbarn. De har mycket att stå i nu innan de går iväg. Harald steg upp och vi satt och pratade en stund.


Första boken är utläst, en trevlig och kul bok, underhållande och roligt skriven. Först var det lite jobbigt eftersom den är skriven som en chatt- och mejlkonversation, men efter ett tag var det roligt. Innehållsmässigt tog den sig efterhand och jag blev riktigt nyfiken och längtade efter att läsa.


Igår var det dags för ny skiss hos Veckans Skiss och jag gjorde ju några layouter innan till dessa så här är min inspirationslayout denna veckan.


Vit CS med lite stämpling samt papper och dekorationer från Kaisercraft. Ett lite äldre foto på barnbarnet Amanda.

Just nu funderar vi på vad vi ska göra härnäst, kan inte bestämma oss!






2 kommentarer:

  1. Fina Anna! Anita

    SvaraRadera
  2. Roligt att få hänga med och se vad ni pysslar med :) Hon är nog lite lik dig då Anna kanske? Både till sättet och även drag av dig tycker jag, FIN!! som sagt!!! :) Härligt att ni hann ses :)Kram

    SvaraRadera