Translate

onsdag 3 juni 2015

Cykelorientering

Tidig morgon för att köra in Harald till Helsingborg. Eftersom vi inte kom till Tyskland så tog han en inköpsbussresa ner. Vi är inte precis några storförbrukare, men under sommaren och sedan vinterns kalas är det bra att ha lite hemma.



Under dagen blev det problem, hans mastercard fungerade inte och det blev lite panik. Jag kom sedan på att vi har korten spärrade för länder utanför Norden och det hade vi glömt. När Harald ringde mig var jag inte hemma så jag kunde inte fixa det. Busschauffören räddade honom med pengar också fick jag ta med mig dessa när jag hämtade under kvällen. Jösses det blev turbulent.

Jag gav mig ut på premiärcykling efter kontroller i Kullabygden. Det gör inte så ont i knäet av att cykla som att gå och därför passar det bra. Jag och min syster cyklade i fyra timmar, det blev lite längre än tänkt, men det absolut värsta var vinden, fy fasen vad det blåste.


Vi cyklade ut mot Ingelsträde


Det är dom här små orange/vita kontrollerna som ska skrivas in i ett häfte.


Det är otroligt vackert nu, tyvärr blev det inte så mycket bilder, att hoppa av och på cykeln var varje gång en liten pärs med knäet.


Vi cyklade en del på gamla banvallen och detta är Ingelsträde gamla station, där vi ibland åkte tåg från när jag var barn.


Så många fina gårdar ligger utspridda i landskapet och här kunde vi köpa handplockad nypotatis och lägga pengar i den lilla kistan.



Vi fikade på Svedberga kulle och hade svårt att hitta lä.


Pestskråp som är en gammal medicinalväxt.


Jag var riktigt trött efter alla motvind och det var skönt att komma hem.

En layout måste jag ju ändå ha med idag och det är Pixels and Paper Challenge, http://pixelsandpaperchallengeblog.blogspot.com.au/2015/06/welcome-to-june.html
En inspirationsbild



Jag använde en grön CS med vit acrylfärg, papper från Studio Callico och lite olika dekorationer. Symaskinssöm minsann också den nya skrivmaskinen på korten. Foto på barnbarnet Ebba.

Harald var inte hemma och då passade jag på att göra fisk till mig själv. Det blev stekt lax med nypotatis från cykelrundan och en sås med crème friaste och kryddblandning.






17 kommentarer:

  1. Ja det blev lite äventyr idag också då :) Härligt med en sån cykel tur!! ÅÅÅÅ!! den orange blomman var en av min pappas favoriter då han levde... tack för den bilden <3 OCH vilken LO Christel, den har ALLT!! Du är sååå duktig på att få till det snyggt med färgad CS. Massor med fina detaljer, symaskin söm, texten och ballongen och dom fina kugghjulen. En såå snygg komposition av allt!! Utan skiss på frihand som vanligt??!! :) Ha en bra dag!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tvärbromsade vid dessa blommor i vägkanten, vilka färger ihop! Tack, du är så bra på att uppmuntra mig och just denna var jag själv nöjd med, vi gillar samma som vanligt. Ibland kan jag tycka att det är härligt med friheten utan skiss. Kram

      Radera
  2. Potatisförsäljningen tillhör Svens brorson och vi åt också dessa potatis i tisdags. Vi tyckte de var jättegoda, men lite små. På denna gård bodde Svens föräldrar i många år, Svens farföräldrars gård, och gården som ligger nedanför där växte Sven upp. Kul att du fotade detta. Förresten det är Elsas systerdotter Ulrika som är gift/sambo, vet inte vilket, med Mikael och de bor där. Hoppas knät blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, vi pratade mycket om alla dessa fina gårdar som vi inte har en aning om. Jag tyckte potatisen var jättegoda och gillar när dom är små. Tack för att du skrev detta Ulla!

      Radera
  3. Love your page for Pixels and Paper. The colours are perfect and you even managed to slip in a hot air balloon - well done.

    Enjoyed seeing the lovely scenery of your day out. Looks so peaceful and green!

    SvaraRadera
  4. You are very busy! Love the photo and the colors and hot air balloon on your LO. Thanks for playing with us at Pixels and Paper

    SvaraRadera
  5. What a fabulous day out! You captured some lovely photographs. I love the happy, bright colours in your layout, and the hot air balloon is just perfect!

    SvaraRadera
  6. This is a fabulous photo... such a happy one. The background is perfect for it and I love your balloon as well as the other elements and threads. You sounded as if you had as delightful day out and the photos are great. Thank you for joining in at Pixels and Paper. Cheers, Di

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much, I love the photo of my grandchild, it was so many laugh this day!

      Radera
  7. A very fresh and happy page and an excellent photo! Thanks for joining us at Pixels and Paper this month

    SvaraRadera
  8. great page thanks for joining us @ P&P this month

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, you are so kind everyone of you!

      Radera
  9. Wow This is soooo Cool Christel :) En skikkelig stilig og fargerik LO of luftballongen er midt i blinken. Tusen takk for at du deltok i Pixels and Paper challenge :)

    SvaraRadera