Translate

tisdag 23 juni 2015

Lättad

Det var helt underbart att stiga upp ur sängen imorse, ingen outhärdlig smärta och vad det känns skönt. Jag har haft en helt underbar dag. Jag körde mitt träningsprogram som jag fått av ortopeden imorse och hade fått tillbaka min lust att göra saker. Jag är inte helt smärtfri och fattar att jag måste ta det lugnt och det gör jag, valde cykel istället för att gå och det tror jag inte belastar knäet lika mycket.

Jag träffade dotter Mia, fick se mina scraplayouter uppsatta, nu väntar bara vernissagen. Väldigt snyggt blev det tycker iallafall jag och dom själva är jättenöjda.


Vi hade en pratstund i solen och sedan bjöd hon mig på lunch. Vi valde Bryggan nere i hamnen.


Först satt vi ute i solen, men det blåste lite kallt så vi flyttade in.


Vi åt en jättegod fiskrätt med rostad blomkål som var riktigt gott.


Salladsbordet. Tack Mia!


På eftermiddagen blev vi bjudna på eftermiddagsfika hos Jonathan, Hanna och töserna. Härligt i deras trädgård.


Alva hoppar i deras bästa investering någonsin enligt Jonathan.


Dom lyckades till och med få dit Harald, men efter ett tag tyckte Alva att han skulle gå ut, jag tror det blev för mycket gungning på mattan! Jag klarade av att avstå.


Däremot kunde jag stå utanför och ta emot när Alice sparkade bollen till mig.



Sedan fick jag kasta tillbaka så att hon kunde nicka bollen.


Efter god fika var det tid att vattna grönsakerna i växthuset.

Det är tisdag och då har Veckans Skiss en ny skiss.  Jag har som vanligt gjort en inspirationslayout.



Jag har använt en CS och ett overlaypapper från Studio Calico där jag använt överstrykningspenna på vissa ord. Mönsterpappren är från lite olika fabrikat också en del enamel dots (heter det så?) Foto på min svärdotter Ulle.

6 kommentarer:

  1. Ojoj så snyggt med Layouterna inramade och uppsatta! Avis!!! :-) Underbart att höra att du är såpass bra i knät! GLAD:-) Bra att du är rädd om dig. Du får köpa Novalucol för magkatarren :-) Så bra du löst den lite trixiga skissen hos VS. Gillar bakgrunden massor! Och ja dom heter Enamel dots/ shapes , vad du kan :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag lär mig av dig där och försöker.... Kram

      Radera
  2. Jag är så glad för scrapparna och för att du inte hoppade på studsmattan ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller på att lära mig där också.......

      Radera
  3. Vilken snygg lay out display!

    SvaraRadera