Translate

lördag 20 juni 2015

Hemma igen

Då är vi hemma igen och vad möttes oss då? Jag tycker inte riktigt att det stämmer med klimatet.


Igår hade vi trevligt och roligt midsommarfirande i Humlebeck, det var bara midsommarstången som fattades. Inga blommor plockades, jag höll mig stilla i båten ända tills det var dags att börja fira. Det började vi med en gemensam fika. Då hade Harald hissat vårt flaggspel, det är festligt.



Marie gjorde en fantastiskt god tårta och Karin hade bakat en god nötpaj.


Vi lade beslag på nästan alla borden och satt under det stora trädet. Det var faktiskt inte någon annan som visade intresse för att sitta ute.


Lite dans blev det för några.


Vi var ett härligt gäng seglarvänner, här Marie i danstagen.


Sambo Ola som seglat med oss och hjälpt oss mycket under våra långseglingar.


Michel och Karin


Ove


Ingela och Anders med deras hund Stina. 


Också Harald och stort tack till er alla för roliga dagar med mycket god mat och dricka.




Idag vaknade vi till mycket bättre väder med sol, kanske det finns hopp ändå.
Vi kastade loss vid elvatiden för hemsegling.
Humlebeck - Höganäs, 17 distans, 4 timmar
Vi fick motvind, men så fick vi ju testa den nyrenoverade motorn och jo, den gick fint.


Vi lämnar platsen och blir avvinkade.


Humlebeck och några av alla fina hus. Louisiana får vänta till en annan gång när jag kan gå obehindrat igen.


Vi passerade gamla Kystens Perla, har varit ett hotell och nöjesställe, nu renoverat och jag vet inte riktigt vad det är nu. Där bodde jag när jag gifte mig första gången 1965.


Helsingör, så många spiror det finns i den byn.


Marienlyst som också är ett hotell och nöjesställe. Där bodde jag och Harald när vi gifte oss 1988.


Så var vi hemma igen och det känns riktigt bra även om det finns en liten besvikelse. Men, vi har det bästa framför oss när vi ska segla norrut till bröllop och vidare till Bohuslän


Där mötte oss kusin Gun och Göran och hon tog en bild på oss, tack. Jag klarade att linka ända hem.

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem och tack för alla vackra foton!!! Underbart!! Hoppas ni får ordning på ditt knä nu!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fattar inte riktigt vad det är, men det löser sig nog, kram

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Mia, så roligt att du kom en stund igårkväll! Kram

      Radera