Translate

söndag 18 oktober 2015

Hem, ljuva hem

Ikväll är vi hemma igen efter en helg i Göteborg. En trevlig helg, men så skönt att komma hem igen, särskilt efter sista anhalten som var Ullared. Vi åkte tidigt lördagmorgon och efter att ha släppt av Harald i Askim hos bror Johan med fru Karina och druckit en kopp kaffe så skulle jag fortsätta själv.  Jag är ingen höjdarförare, men det allra värsta är att jag är totalt oduglig på att hitta, tja, det vet nog alla vid det här laget. Efter gårdagens färd har jag absolut kört ensam i en storstad för absoluta sista gången. Hur fasen kunde jag hamna mitt inne i Göteborgs centrum när jag skulle kört utanför och jo, jag hade gps på paddan som hela tiden tjatade höger, vänster, u-sväng osv osv. Att jag inte körde ner någon fotgängare eller krockade med en spårvagn är mer en jäkla tur. Jag skulle till Eriksbergshallen på en scrapbookingmässa och till slut kom jag dit fast jag aldrig trodde det.





Till min stora lycka hittade jag den troligen absolut sista parkeringsplatsen tack vare vår minibil. Sedan kunde jag frossa i lugn ro på mässan och handlade alldeles för mycket. Egentligen ganska onödigt, jag kunde köpt vad jag behövde i den vanliga butiken i Göteborg, CiliinPapers eftersom jag handla nästan allt i deras monter.




Nu längtar jag efter att packa upp allt och har bestämt mig för att sortera ut allt gammalt skräp som jag ändå aldrig använder. 

Tillbakakörningen blev ytterligare en katastrof där jag helt missade Askim och irrade omkring i Lindome och Billdal, ringde till slut upp Harald och var skitförbannad. Johan fick lotsa mig tillbaka och då hade jag både hans röst i telefonen (jag vet att man inte för köra och prata i telefon, men det gjorde jag) och rösten i Gps:en. Sällan har väl ett glas vin smakat så gott!


Här har dom roligt när dom skulle kolla vilken väg jag kört!

Vi blev bjudna på en jättegod middag och hade en trevlig kväll.


Färskt fikon toppad med getost och gratinerat, väldigt gott.


En riktigt mustig oxgryta med kantareller och annat, mums.


Johan och Karina.


Blåbärspaj och glass till efterrätt. 

Vi sov över hos dom och avslutade senare vistelsen med en kopp kaffe utomhus på deras altan i det fina vädret.


Vi passade på att köra in om till Ullared och Gekås för att handla en del. Det var jättemycket folk och ganska tröttande faktiskt. Men, vi fick gjort vad vi skulle, vi hade inte så mycket tid på oss.


Innan vi fortsatte hemåt åt vi middag utanför själva varuhuset. Inte världens finaste mat precis, men helt ok och vi blev mätta och Harald orkade köra hem.

6 kommentarer:

  1. Haha, jag vägrar köra i Göteborg, blir helt stirrig:)

    SvaraRadera
  2. Hahaha...jag riktigt kunde se dig i Göteborg, du skriver levande....tur du hittade tillbaka ..kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja när jag var som mest arg undrade Johan om han skulle komma med middagen till mig där jag var!

      Radera
  3. Inte alls kul eller lätt att köra i storstäder som man inte känner till. Jag blir också stirrig och stänger alltid av radion för att kunna koncentrera mig, men du lyckades ju riktigt bra, då du lyckades både handla och sedan köra tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den stängde jag av, men vad hjälpte det?

      Radera